Jalkapallon EM-kisojen karsinnat käynnissä

Teksti: Selkosanomat, lähteet HBL, Yle
Kuva: Lehtikuva / Emmi Korhonen
Uutinen julkaistu: 20.04.2023

Huuhkajien karsinnat jalkapallon EM-kisoihin ovat alkaneet. Huuhkajat kohtaa seuraavaksi Slovenian.

Jalkapallon EM-kisat järjestetään Saksassa 2024. Suomen miesten jalkapallon maajoukkue eli Huuhkajat kilpailee karsinnoissa paikasta jalkapallon EM-kisoissa. Suomi hävisi ensimmäisen ottelun Tanskalle. Toisessa karsintaottelussa Suomi voitti Pohjois-Irlannin. Seuraavat karsintaottelut pelataan kesäkuussa. Niissä ovat vastassa Slovenia ja San Marino.

Karsinnoissa maat jaetaan lohkoihin, joita on 10. EM-kisoihin pääsee jokaisesta lohkosta kaksi parasta joukkuetta. Suomen lohkossa kilpailevat Tanska, Pohjois-Irlanti, Slovenia, San Marino ja Kazakstan.

Kaikki Suomen ottelut näytetään Ylen kanavilla.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)