Olga Oinas-Panuma on eduskunnan nuorin

Teksti: Petri Kiuttu, lähde HS
Kuva: Lehtikuva / Timo Heikkala
Uutinen julkaistu: 12.04.2023

Olga Oinas-Panuma on uuden eduskunnan nuorin kansanedustaja. Oinas-Panuma on 23-vuotias. Hänet valittiin eduskuntaan Oulun vaalipiiristä.

Olga Oinas-Panuma on uuden eduskunnan nuorin kansanedustaja. 23-vuotias Oinas-Panuma valittiin eduskuntaan Oulun vaalipiiristä. Hän on kotoisin Pudasjärveltä. Oinas-Panuma on keskustapuolueen jäsen. Hän on Pudasjärven kaupunginvaltuuston puheenjohtaja ja Pohjois-Pohjanmaan aluevaltuutettu. Oinas-Panuma työskenteli aiemmin toimittajana.

– Olen ajatellut aina niin, että teen asioille jotakin, enkä valita. Uskon, että asioihin voi oikeasti vaikuttaa, Oinas-Panuma sanoo Helsingin Sanomien haastattelussa.

Eduskuntaan valittiin seitsemän alle 30-vuotiasta kansanedustajaa. Uuden eduskunnan keski-ikä on 47 vuotta. Kansanedustajista 92 on naisia ja 108 miehiä. Eduskuntaan valittiin 61 uutta kansanedustajaa. Kaikkiaan eduskunnassa on 200 kansanedustajaa.

Uusi eduskunta aloitti tiistaina.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)