Jon Sallinen voitti hopeaa halfpipessa

Teksti: Selkosanomat, lähteet n Yle, SVT
Kuva: Lehtikuva / AFP / Tom Pennington
Uutinen julkaistu: 20.04.2023

Jon Sallinen voitti MM-hopeaa freestylen halfpipessa. Freestylen ja lumilautailun MM-kisat järjestettiin Georgiassa maaliskuussa.

Halfpipe on kouru, joka näyttää putken puolikkaalta. Kourua pitkin voi laskea suksilla tai lumilaudalla. Freestylessä kilpailija tekee temppuja ja hyppyjä suksilla.

Freestylen halfpipen MM-kisoja on järjestetty vuodesta 2005 asti. Sallinen on 22-vuotias. Hän asuu Vantaalla.

– Olen yllättynyt mutta todella tyytyväinen mitaliini.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)