Emil Ruusuvuori Davis Cupiin Urheilu 16.03.2023 Kuuntele uutinen Tennispelaaja Emil Ruusuvuori on tehnyt suomalaista tennishistoriaa muiden maajoukkueen jäsenten kanssa. Ruusuvuori voitti kaksinpelin Argentiinaa vastaan.
Vilho Palosaari on mäkihypyn nuorten maailmanmestari Urheilu 16.03.2023 Kuuntele uutinen Suomen Vilho Palosaari on mäkihypyn nuorten maailmanmestari. 18-vuotias Palosaari voitti kultaa nuorten MM-kisoissa Kanadassa helmikuussa.
Niinistö tapasi Bidenin Maailma 13.03.2023 Kuuntele uutinen Presidentti Sauli Niinistö vieraili viime viikolla Yhdysvalloissa. Niinistö tapasi vierailullaan yhdysvaltalaisia senaattoreita ja Yhdysvaltojen presidentin Joe Bidenin.
YK pääsi sopuun valtamerien suojelusta Viikon kuva 08.03.2023 Kuuntele uutinen Yhdistyneet kansakunnat eli YK on sopinut valtamerien suojelusta. 30 prosenttia avomerialueista muutetaan suojelualueiksi.
Kaja Kallaksen puolue voitti Viron vaalit Maailma 08.03.2023 Kuuntele uutinen Pääministeri Kaja Kallaksen puolue on voittanut Viron parlamenttivaalit. Kallaksen puolue eli reformipuolue sai reilut 31 prosenttia äänistä.
Hurske ja Murto voittivat EM-kultaa Urheilu 07.03.2023 Kuuntele uutinen Suomi menestyi yleisurheilun EM-hallikisoissa erinomaisesti. Suomi sai kisoista kaksi kultamitalia.
Suomelle kisoista yksi hopea Urheilu 07.03.2023 Kuuntele uutinen Hiihdon MM-kisat päättyivät sunnuntaina. Suomi sai MM-kisoista yhden mitalin. Miesten viestijoukkue sai hopeaa.
Matkustaminen parantaa terveyttä Arki 07.03.2023 Kuuntele uutinen Ihmisen on hyvä matkustaa pois kotoa. Kauas ei tarvitse matkustaa. 24 kilometriä riittää, kertoo uusi tutkimus.
Baba Lybeck rakastaa urheilua ja uuden oppimista Arki 06.03.2023 Kuuntele uutinen Baba Lybeck tunnetaan tv-uutisista ja viihdeohjelmista. Hän tekee töitä toimittajana, juontajana ja tuottajana. Baba Lybeck pitää myös urheilusta ja kilpailee painonnostossa.
Eduskunta hyväksyi Suomen Nato-jäsenyyden Suomi 02.03.2023 Kuuntele uutinen Eduskunta on hyväksynyt Suomen Nato-jäsenyyden. Eduskunta äänesti asiasta keskiviikkona.
Saamelaiskäräjälain uudistus kaatui Suomi 02.03.2023 Kuuntele uutinen Saamelaiskäräjälain uudistus ei onnistu. Laki ei valmistu enää tällä vaalikaudella. Uudistus kaatui viime perjantaina.
Käärijä edustaa Suomea Euroviisuissa Viikon kuva 02.03.2023 Kuuntele uutinen Käärijä voitti UMK:n finaalin eli loppukilpailun. Käärijä edustaa Suomea Euroviisuissa.
Bussilakko vaikuttaa monien elämään Suomi 02.03.2023 Kuuntele uutinen Linja-autoliikenteessä on lakko. Lakko alkoi keskiviikkona. Työriitaa sovitellaan.
Ukrainassa on sodittu vuosi Maailma 24.02.2023 Kuuntele uutinen Ukrainan sota on jatkunut tänään vuoden. Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24. helmikuuta 2022.
Uusia selkokirjoja esittelyssä Kulttuuri 23.02.2023 Kuuntele uutinen Milloin luit viimeksi hyvän kirjan? Viime vuonna ilmestyi monta hyvää selkokirjaa, joista voit löytää uutta lukemista.
Kissakahvilassa on rauhallinen tunnelma Arki 22.02.2023 Kuuntele uutinen Kissakahvilassa voi käydä kahvilla ja tavata kissoja.
Korkeasaaren karhut heräsivät talviunilta Suomi 21.02.2023 Kuuntele uutinen Korkeasaaren karhut heräsivät talviunilta viime viikonloppuna. Korkeasaaren eläintarhan 22- ja 17-vuotiaat naaraskarhut nukkuivat yli kolme kuukautta.
Talvilomat alkoivat Suomi 20.02.2023 Kuuntele uutinen Talvilomat eli hiihtolomat ovat alkaneet Etelä-Suomessa. Talvilomaa vietetään talvisessa säässä. Koko Suomessa on lunta.
Saimaannorpan pesimärauha alkoi Viikon kuva 20.02.2023 Kuuntele uutinen Saimaannorpan pesimärauha alkoi helmikuun puolivälissä. Pesimärauha on julistettu 30 kertaa.
Sote-uudistus yrittää ratkaista monta ongelmaa Arki 17.02.2023 Kuuntele uutinen Suomen hallinnossa tapahtui iso muutos tämän vuoden alussa. Hyvinvointialueet aloittivat silloin toimintansa.