Tappara taistelee taas mestaruudesta Viikon kuva 13.04.2023 Kuuntele uutinen Tappara taistelee jälleen tänä keväänä jääkiekon SM-liigan voitosta. Tappara on hallitseva Suomen mestari. Tappara voitti kultaa myös viime keväänä.
Maria Ohisalo ei jatka vihreiden johdossa Suomi 13.04.2023 Kuuntele uutinen Maria Ohisalo jättää vihreiden puheenjohtajan paikan. Ohisalo ei jatka vihreiden puheenjohtajana enää kesäkuun jälkeen.
Uuden eduskunnan työ alkoi Suomi 12.04.2023 Kuuntele uutinen Uuden eduskunnan kausi alkoi tiistaina. Kansanedustajat esittivät tiistaina valtakirjan, jolla heidät on valittu tehtävään.
Olga Oinas-Panuma on eduskunnan nuorin Suomi 12.04.2023 Kuuntele uutinen Olga Oinas-Panuma on uuden eduskunnan nuorin kansanedustaja. Oinas-Panuma on 23-vuotias. Hänet valittiin eduskuntaan Oulun vaalipiiristä.
Pekka Haavisto on suosituin ehdokas presidentiksi Suomi 12.04.2023 Kuuntele uutinen Pekka Haavisto on suosituin presidenttiehdokas uudessa kyselyssä. Toiseksi suosituin ehdokas on Olli Rehn.
Lapsia lähetetään sydänleikkauksiin ulkomaille Suomi 11.04.2023 Kuuntele uutinen Moni suomalainen lapsi jonottaa sydänleikkaukseen. Uusi lastensairaala haluaa lähettää lapsia ulkomaille, missä heidät voidaan leikata.
Jännitystä Islannissa Kulttuuri 11.04.2023 Kuuntele uutinen Satu Rämö on Islannin kuuluisimpia suomalaisia. Hänellä on monta ammattia ja hän tekee monenlaisia töitä. Rämö on tehnyt Islantia tutuksi suomalaisille monissa kirjoissa.
Torikauppiaana jo 40 vuotta Suomi 11.04.2023 Kuuntele uutinen Turkulainen Kari Kettinen on maanviljelijä ja torimyyjä. Nyt hän on jo osittain eläkkeellä.
Sanna Marin jättää SDP:n puheenjohtajan tehtävän Suomi 06.04.2023 Kuuntele uutinen Sanna Marin ei jatka SDP:n puheenjohtajana. Marin kertoi eilen, että hän lopettaa puheenjohtajan tehtävässä ensi syksynä.
Suomi liittyi Natoon Maailma 05.04.2023 Kuuntele uutinen Suomi on nyt virallisesti puolustusliitto Naton jäsen. Suomesta tuli Naton virallinen täysjäsen tiistaina.
Kokoomus voitti vaalit Suomi 05.04.2023 Kuuntele uutinen Kokoomus voitti eduskuntavaalit. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo aloittaa hallitusneuvottelut. Petteri Orposta tulee ehkä seuraava pääministeri.
Oulu kasvatti eniten vetovoimaansa Suomi 04.04.2023 Kuuntele uutinen Oulu kasvattaa vetovoimaansa. Oulu on siis suosittu kaupunki. Tampere on yhä Suomen vetovoimaisin kapunki.
Alinasta tulee pelastuskoira Arki 01.04.2023 Kuuntele uutinen Alina on pian kaksivuotias koira. Se on rodultaan hovawart. Alina opettelee pelastuskoiraksi.
Eduskuntavaalit 2023 Suomi 31.03.2023 Kuuntele uutinen Eduskuntavaalit järjestetään Suomessa joka neljäs vuosi. Vaaleissa valitaan 200 kansanedustajaa. Kansanedustajat päättävät yhteisistä asioistamme.
Kolmen suuren puolueen kannatus on lähes tasoissa Suomi 31.03.2023 Kuuntele uutinen Eduskuntavaaleista tulee jännittävät. Ylen uuden kyselyn mukaan kolmen suurimman puolueen kannatus on lähes tasoissa.
Turkki hyväksyi Suomen Nato-jäsenyyden Maailma 31.03.2023 Kuuntele uutinen Turkin parlamentti hyväksyi eli ratifioi Suomen jäsenyyden Natossa myöhään torstai-iltana. Kaikki Nato-maat ovat nyt hyväksyneet Suomen jäsenyyden.
Lauri Markkanen palasi kentälle Urheilu 30.03.2023 Kuuntele uutinen Koripalloilija Lauri Markkanen palasi kentälle maanantain pelissä. Markkanen oli sivussa kaksi ottelua, koska hänen kätensä oli kipeä.
Äänestämällä voit vaikuttaa Pääkirjoitus 30.03.2023 Kuuntele uutinen Eduskuntavaalit järjestetään huhtikuun alussa. Vaaleissa valitaan eduskuntaan 200 kansanedustajaa.
Demokratiassa kaikki saavat sanoa mielipiteensä Arki 30.03.2023 Kuuntele uutinen Staffan Himmelroos on yliopiston lehtori yhteiskuntatieteissä. Hän kertoo, kuinka demokraattinen valtio toimii.