Espanja voitti MM-kultaa

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva / AFP / Izhar Khan
Uutinen julkaistu: 21.08.2023

Espanja on jalkapallon maailmanmestari. Espanja voitti naisten maailmanmestaruuden sunnuntaina. Espanja kaatoi loppuottelussa eli finaalissa Englannin 1–0.

Espanja on viides maa, joka voitti naisten jalkapalloilun maailmanmestaruuden. Espanja varmisti mestaruuden sunnuntaina. Loppuottelu pelattiin Australian Sydneyssä.

Espanja ja Englanti pelasivat ensimmäistä kertaa MM-kisojen finaalissa. Pronssia sai Ruotsi. Ruotsi voitti pronssiottelussa Australian.

MM-lopputurnaus järjestettiin Australiassa ja Uudessa-Seelannissa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)