Helsingin rautatieasemalla tehtiin historiaa

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Roni Rekomaa
Uutinen julkaistu: 24.08.2023

Helsingin päärautatieaseman kellotornin kello soi ensimmäistä kertaa viime sunnuntaina. Kellotornin äänen oli säveltänyt Tuomas Skopa.

Helsingin rautatieasemalla koettiin historiallinen hetki, kun aseman kellotornin kello soi ensimmäistä kertaa. Kellotornin kello ei ole soinut ikinä aiemmin. Rautatieasema valmistui vuonna 1862. Kellotorni valmistui vuonna 1919.

Kellotornin kello soi arkkitehti Eliel Saarisen kunniaksi. Saarisen syntymästä on kulunut 150 vuotta. Saarinen suunnitteli Helsingin päärautatieaseman.

Yksi kommentti artikkeliin ”Helsingin rautatieasemalla tehtiin historiaa”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)