Mukavaa helatorstaita!

Teksti: Selkosanomat, lähde Verneri
Kuva: Shutterstock
Uutinen julkaistu: 17.05.2023

Torstaina 18. toukokuuta on helatorstai. Helatorstai on keväinen juhlapyhä.

Helatorstaina monilla ihmisillä on vapaata töistä. Monet ihmiset pitävät myös niin sanotun pitkän viikonlopun eli he pitävät perjantaina vapaapäivän.

helatorstai on kirkollinen juhlapäivä. Sitä vietetään Jeesuksen taivaaseenastumisen muistoksi.

Helatorstai-nimi on lainattu ruotsinkielestä. Se tarkoittaa pyhää torstaita. Helatorstai on aina 40 päivää pääsiäisen jälkeen.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)