Intiassa on eniten ihmisiä

Teksti: Selkosanomat, lähteet HS, BBC
Kuva: Lehtikuva / AFP / Arun Sankar
Uutinen julkaistu: 23.05.2023

Intiassa on nyt eniten ihmisiä maailmassa. Aiemmin eniten ihmisiä oli Kiinassa.

Molemmissa maissa asuu yli 1,4 miljardia ihmistä. Intian väkiluku kasvoi tänä vuonna Kiinan ohi. Intiassa on nyt jo noin 3 miljoonaa ihmistä enemmän kuin Kiinassa.

Ihmisten määrä Kiinassa vähenee koko ajan, mutta Intiassa ihmisten määrä kasvaa edelleen. Yli kolmasosa kaikista maailman ihmisistä asuu Intiassa tai Kiinassa. Koko maapallolla elää yhteensä 8 miljardia ihmistä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)