Turkin presidentinvaaleissa toinen kierros

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, HS, Yle
Kuva: Lehtikuva / AFP / Umit Bektas, Lehtikuva / AFP / Adem Altan
Uutinen julkaistu: 17.05.2023

Turkin presidentinvaaleissa järjestetään toinen kierros. Toisella kierroksella ovat mukana Turkin nykyinen presidentti Recep Tayyip Erdoğan ja oppositiojohtaja Kemal Kılıçdaroğlu.

Turkin presidentinvaalit järjestettiin sunnuntaina 14. toukokuuta. Vaaleissa olivat ehdolla Recep Tayyip Erdoğan ja Kemal Kılıçdaroğlu.

Recep Tayyip Erdoğan on Turkin nykyinen presidentti. Erdoğan on johtanut Turkkia noin 20 vuotta. Hän on ollut Turkin presidentti vuodesta 2014 lähtien. Kemal Kılıçdaroğlu on Turkin opposition johtaja.

Kumpikaan ehdokas ei saanut yli 50 prosenttia äänistä. Siksi presidentinvaaleissa järjestetään toinen kierros. Toisen kierroksen vaalipäivä on sunnuntai 28. toukokuuta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)