Kanada voitti MM-kultaa

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva / AFP / Jonathan Nackstrand
Uutinen julkaistu: 29.05.2023

Kanada on jääkiekon tämän vuoden maailmanmestari. Kanada varmisti mestaruuden sunnuntaina. Suomi ei päässyt MM-kisojen mitalipeleihin.

Kanada on jääkiekon maailmamestari. Kanada kaatoi finaalissa eli loppuottelussa Saksan 5–2. Kanada on pelannut jääkiekon MM-kisojen finaalissa neljä kertaa peräkkäin. Kanadalla on 28 maailmanmestaruutta.

Saksa sai jääkiekon MM-kisojen hopeaa. Latvia voitti pronssia.

Suomi putosi MM-kisojen mitalipeleistä viime viikon torstaina. Kanada voitti silloin Suomen. Tappio oli suomalaisille ja Suomen miesten jääkiekkomaajoukkueelle eli Leijonille pettymys. Leijonat voitti viime vuonna MM-kultaa ja olympiakultaa. Suomi kohtasi viime vuonna finaalissa Kanadan.

Jääkiekon MM-kisat järjestettiin Tampereella ja Riiassa. Kisojen loppuottelut pelattiin Tampereella.

Vuonna 2025 jääkiekon MM-kisat järjestetään Tšekissä.

Kuvassa ovat Leijonien kapteeni Marko Anttila (vasemmalla) ja päävalmentaja Jukka Jalonen. Marko Anttilan ura maajoukkueessa päättyi. Jalonen jatkaa Leijonien päävalmentajana vielä vuoden 2024. Kuva: Lehtikuva / Emmi Korhonen

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)