Ranska kielsi lyhyet lentomatkat

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Wikimedia / Steve Knight, kuvankäsittely Heidi Ahlström
Uutinen julkaistu: 26.05.2023

Ranska kielsi lyhyet kotimaan lennot. Lyhyet lennot kiellettiin Ranskan valtion lailla, joka tuli voimaan tällä viikolla.

Ranska kielsi lyhyet kotimaan lentomatkat. Kiellettyjä ovat lennot, jotka voi matkustaa junalle alle 2,5 tunnissa. Kielto on osa Ranskan ilmastolakia.

Ranskan pääkaupungista Pariisista ei voi enää lentää esimerkiksi Nantesiin, Lyoniin ja Bordeaux’iin. Näihin kaupunkeihin pääsee junalla Pariisista alle 2,5 tunnissa.

Uuden lain mukaan junien täytyy kulkea tarpeeksi usein. Juniin täytyy myös mahtua aiempaa enemmän matkustajia.

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)