Sivu: 145 / 242 Artikkelit 2881 - 2900 Yhteensä 4824 artikkelia

Pääkirjoitus: Ilmastonmuutos koettelee Helsinkiä

Ilmasto lämpenee kaikkialla maailmassa. Lämpeneminen aiheuttaa kuivuutta, tulvia ja hirmumyrskyjä eri puolille maapalloa. Ilmastonmuutos vaikuttaa myös Suomeen. Kesät lämpenevät ja talven kylmä kausi lyhenee, jos ilmasto lämpenee. Etelä-Suomessa lunta ei ehkä ole enää talvella ollenkaan. Lämpenemisellä on myös muita seurauksia. Uusi brittiläinen tutkimus kertoo, että tulvat saattavat yleistyä Helsingissä. Helsinki … Lue lisää artikkelista

Pääkirjoitus: Onko Suomi hyvä maa lapsille?

Suomi on hyvinvointivaltio. Se näkyy esimerkiksi siinä, että lapsista pidetään hyvää huolta. Suomessa lapset eivät kuole nälkään. Kaikki lapset pääsevät kouluun. Mutta riittääkö se? Tuomas Kurttila on huolissaan lasten hyvinvoinnista Suomessa. Kurttila on lapsiasiainvaltuutettu. Hän antoi viime viikolla eduskunnalle selvityksen lasten hyvinvoinnista Suomessa. Selvityksessä Kurttila arvostelee Suomen lapsipolitiikkaa. Suomen lait … Lue lisää artikkelista