Sivu: 143 / 242 Artikkelit 2841 - 2860 Yhteensä 4824 artikkelia

Pääkirjoitus: Säästämmekö vanhusten kustannuksella?

Tänä keväänä on tullut jälleen julki huolestuttavia uutisia vanhustenhoidosta. Huolta tuottaa nyt vanhusten kotihoito. Valtio ja kunnat toivovat, että vanhukset asuvat mahdollisimman kauan omassa kodissa. Kun ikävuosia tulee lisää, vanhukset tarvitsevat yhä enemmän palveluja kotiin. Palvelujen tarve kasvaa lähivuosina, koska vanhuksia on yhä enemmän ja he elävät yhä vanhemmiksi. Tarvitaan … Lue lisää artikkelista

“Suomessa on hyvää ruokaa”

Mitä ELO-säätiö tekee? – ELO-säätiö edistää suomalaista ruokakulttuuria. Haluamme, että suomalaiset arvostavat enemmän omaa ruokakulttuuriamme. Haluamme, että suomalainen ruokakulttuuri kiinnostaa. Haluamme, että se tunnetaan muissa maissa. Miten työskentelette? – Tuomme yhteen niitä, jotka työskentelevät ruoan parissa. Ne ovat viranomaisia, järjestöjä, kouluja ja elintarviketeollisuutta. Yritämme luoda sellaista yhteistyötä, josta voi seurata … Lue lisää artikkelista

Pääkirjoitus: Tarvitaan kannustusta, ei moitteita

Viime viikolla julkaistiin selvitys, joka kertoi, että huonokuntoiset suomalaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle. Kustannukset ovat vähintään kolme miljardia euroa. Se on paljon rahaa. Selvitys sai paljon huomiota. Nyt viranomaiset miettivät, miten suomalaisia innostetaan liikkumaan enemmän. On tyypillistä, että täytyy puhua rahasta, jotta päättäjiin tulee vauhtia. Toivon, että he keksivät jotain iloista … Lue lisää artikkelista

Pääkirjoitus: Onnelliset suomalaiset

Suomi on maailman onnellisin maa. Näin kertoi YK:n onnellisuusraportti pari viikkoa sitten. Siitä alkoi vilkas keskustelu. – Suomalaisilla menee ainakin huonommin kuin muilla Pohjoismailla, moni ajatteli. Mutta YK:n raportin mukaan norjalaiset ovat onnettomampia, vaikka he voittavat melkein kaikki hiihtokilpailut. Tanskalaiset ovat rentoja ja tekevät hienoja tv-sarjoja. Silti he ovat onnettomampia … Lue lisää artikkelista