Kuvassa norjalaiset Ingebrigtsenin veljekset, Henrik (vasemmalla), Jakob ja Filip. Veljekset saivat suuren suosion EM-kisoissa. 17-vuotias Jakob voitti kaksi EM-kultaa. Jakob ja Henrik ottivat kaksoisvoiton 5 000 metrillä.

Suomi jäi ilman mitaleita yleisurheilun EM-kisoissa

Suomi menestyi yleisurheilun EM-kisoissa heikosti.

Suomalaisista urheilijoista parhaiten sijoittui keihäänheittäjä Antti Ruuskanen. Ruuskanen oli keihäskisan kuudes. Myös Suomen miesten pikaviestijoukkue juoksi kisojen päätöspäivänä loppukilpailussa kuudenneksi. Suomi sai kisoista kolme pistesijaa.

Suomen kisamenestys oli suuri pettymys. Edellisen kerran Suomi jäi ilman mitalia EM-kisoissa vuonna 1966. Siitä on 52 vuotta.

Berliinin kisojen järjestelyt onnistuivat erinomaisesti. Kisoista muistetaan ainakin norjalaisten Ingebrigtsenin veljesten hieno menestys. Myös 18-vuotias ruotsalainen seiväshyppääjä Armand Duplantis teki katsojiin suuren vaikutuksen. Duplantis voitti EM-kultaa.

Yleisurheilun EM-kisat järjestettiin Saksan pääkaupungissa Berliinissä. Kisat päättyivät sunnuntaina.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste