Tapahtui heinäkuussa:
Putin ja Trump vierailivat Suomessa
Venäjän presidentti Vladimir Putin ja Yhdysvaltain presidentti Donald Trump tapasivat Helsingissä heinäkuun puolivälissä. Presidentit keskustelivat Presidentinlinnassa. Tapaaminen oli historiallinen. Donald Trumpin mukana oli hänen puolisonsa Melania Trump. Viearailua isännöivät tasavallan presidentti Sauli Niinistö ja rouva Jenni Haukio.
Jalkapallopojat pelastettiin luolasta
Heinäkuun hyvä uutinen oli 12 nuoren jalkapalloilijan pelastuminen Thaimaassa. 12 jalkapallonuorta pelastettiin luolasta, johon he jäivät ansaan. Pojat olivat Tham Luangin luolastossa yli kaksi viikkoa. Mukana oli myös poikien valmentaja. Tham Luang sijaitsee Pohjois-Thaimaassa lähellä Chiang Maita. Pojat eivät päässeet ulos, koska sadevesi täytti luolan sisäänkäynnin. Suomalainen sukelluskouluttaja Mikko Paasi meni syvälle luolaan hakemaan poikia. Viimeiset pojat saatiin pelastettua 10. heinäkuuta.

Ranska voitti jalkapallon MM-kisat
Ranska voitti jalkapallon maailmanmestaruuden. Ranska voitti MM-kisojen loppuottelussa Kroatian 4–2. Loppuottelu pelattiin 15. heinäkuuta. MM-pronssia sai Belgia, Englanti oli kiosjen neljäs. Jalkpallon MM-kisat järjestettiin Venäjällä. Seuraavat jalkapallon MM-kisat järjestetään Qatarissa vuonna 2022.
