Pyörätuolikelaaja Amanda Kotajan tavoite on saada EM-kisoista useita mitaleita. Kotaja osallistuu EM-kisoissa 100, 200 ja 400 metrin ratakelaukseen.

Parayleisurheilun EM-kisat alkavat

Suomesta lähtee 11 urheilijan joukkue parayleisurheilun EM-kisoihin.

Suomen joukkueen tunnetuimpia ja menestyneimpiä urheilijoita ovat ratakelaajat Leo-Pekka Tähti, Toni Piispanen, Henry Manni ja Amanda Kotaja sekä keihäänheittäjä Marjaana Heikkinen.

Suomen joukkue on suurempi kuin aiemmin 2000-luvulla.

– Kokeneiden kisakävijöiden lisäksi mukana on paljon nuoria urheilijoita. Heiltä voi odottaa tulevaisuudessa menestystä, joukkueenjohtaja Maarit Kurki sanoo.

Edelliset EM-kisat järjestettiin kaksi vuotta sitten Italian Grossetonissa. Suomi sai kisoista peräti 12 mitalia. Henry Manni voitti noissa kisoissa kolme Euroopan mestaruutta ja yhden EM-hopean. Berliinissä Manni osallistuu kolmelle matkalle. Mannin päätavoite on vuoden 2020 Tokion paralympialaisissa.

Leo-Pekka Tähti osallistuu Berliinissä neljälle matkalle. Tähti on Suomen menestynein paraurheilija.

Paraurheilu tarkoittaa vammaisurheilua.

Parayleisurheilun EM-kisat järjestetään Berliinissä 20.–26.8.

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Parayleisurheilun EM-kisat alkavat”

  1. Urheilua Tv:stä Seuraaja

    MIKSI?: Mikään Kanava siis TV: ( ILMANEN)Kanava Voi näyttää myös Paraolympia – Arvokisoja kun vain mitättömiä koosteita .Siis Telkkariin Näkymään Kiitos kyllä näytetään Vaikka minkä lasia kisoja mutta Ei Vammaisurheilu Kisoja vain mitättömiä pätkiä!Kaikilla Ei ole nettiä saati sitten tietokonetta. Tässä Ei ole Noudatettu Tasa- Arvo Lakia !Siitä kun Joka käänteessä hoetaan , tässä ei , sitten sitä ole.

  2. Juri

    Meidän on otettava niistä esimerkki siitä, miten suhdaudutaan elämän vaikeuksiin ja rajoituksiin: parolympialaiset ovat kovaluokkalaisia.siinä kohdassa.

    p.s. minun mobiiliversio tästä sivusta näkyy vain puoliksi – en saanut sen pieniksi, voi nörtit…