Luonnoneläimet kärsivät kuivuudesta

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 04.06.2018

Suomessa oli ennätyksellisen kuiva toukokuu. Luonnonvaraiset eläimet kärsivät, koska vettä ei ole satanut pitkään aikaan.

Monilla eläimillä on alkukesällä poikaset. Esimerkiksi siilien ja oravien voi olla vaikea löytää vettä poikasilleen.

Ihmiset voivat auttaa luonnonvaraisia eläimiä yksinkertaisilla tavoilla. Pihalle voi laittaa vettä matalassa astiassa. Eläimet pääsevät juomaan vettä vesiastiasta.

Eläinsuojeluneuvoja Hanna Al-Saedi Pirkanmaalta sanoo, että näin kuiva ilma on eläinten kannalta vakava asia.

– Siiliemot synnyttävät juhannuksen tienoilla. Oravaemojen poikaset ovat jo syntyneet, mutta niitä uhkaa menehtyminen vesipulan takia. Kaikki apu ihmisiltä on nyt tarpeen.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)