Sivu: 127 / 242 Artikkelit 2521 - 2540 Yhteensä 4824 artikkelia

Pääkirjoitus: Olkaamme onnellisia!

Suomi on nimetty maailman onnellisimmaksi maaksi jo kahtena vuotena peräkkäin. Se hämmästyttää monia suomalaisia. Suomalaisista ei tunnu, että he ovat iloisia, puheliaita ja onnellisia. Onnellisuus ei tule heti mieleen, kun katsoo ihmisiä talviaamuna linja-autoissa ja junissa. Ihmiset näyttävät väsyneiltä. Useimmat tuijottavat kännykkään. Juuri kukaan ei puhu. Ehkä nämä ihmiset ovat … Lue lisää artikkelista

Puolueet tutuiksi: Keskusta

48 kansanedustajaa Tunnettuja ehdokkaita: Antti Kaikkonen, Annika Saarikko, Matti Vanhanen, Sami Helle. www.keskusta.fi Vaalilupauksia: • Suomesta pitää tehdä maailman  ystävällisin maa lapsille. • Kaikkialla Suomessa täytyy voida asua, tehdä työtä ja yrittää. • Kaikilla on mahdollisuus oppia ja kehittää itseään. • Kotimaista ruokaa pitää suosia. • Keskusta ehkäisee syrjäytymistä ja … Lue lisää artikkelista

Puolueet tutuiksi: Kokoomus

38 kansanedustajaa Tunnettuja ehdokkaita: Sanni Grahn-Laasonen, Antti Häkkänen, Susanna Koski, Jaana Pelkonen. www.kokoomus.fi Vaalilupauksia: • Työn ja yrittämisen sijaan verotamme  enemmän päästöjä ja haittoja. Käytämme verotusta ilmastonmuutoksen torjuntaan. • Sosiaaliturvaa uudistetaan sellaiseksi, että työn tekeminen kannattaa aina. • Lasten ja nuorten syrjäytymistä täytyy torjua. Siinä tarvitaan yhteisöllisyyttä sekä laajaa yhteistyötä. … Lue lisää artikkelista

Puolueet tutuiksi: Kristillisdemokraatit

 5 kansanedustajaa  Tunnettuja ehdokkaita: Päivi Räsänen, Peter Östman, Antero Laukkanen, Pentti Hietanen www.kd.fi Vaalilupauksia: • Vaalimme kristillisiä arvoja. • Lapsiystävällisempi yhteiskunta. • 1 000 euron vauvaraha lapsiperheille. • Vanhustenhoito ja sote-palvelut kuntoon. 1 000 uutta hoitajaa vanhustenhoitoon. • Turvallisuuteen voimavaroja:  1 000 uutta poliisia. Kovempia rangaistuksia seksuaali- ja väkivaltarikoksista. • … Lue lisää artikkelista

Puolueet tutuiksi: Perussuomalaiset

17 kansanedustajaa tunnettuja ehdokkaita: Laura Huhtasaari, Leena Meri, Ritva ”Kike” Elomaa, Juho Eerola. www.perussuomalaiset.fi Vaalilupauksia: • Hyvät koulut takaisin. Perussuomalaiset vastustaa uusia  opetussuunnitelmia ja digilaitteita kouluissa. • Hyvinvointivaltio takaisin. Nyt suomalaisten palvelut heikkenevät muiden muassa maahanmuuttajien takia. • Suomi saastuttaa vain vähän. Siksi päästöjä pitää vähentää muualla, missä niitä syntyy … Lue lisää artikkelista

Puolueet tutuiksi: Ruotsalainen kansanpuolue, RKP

10 kansanedustajaa Tunnettuja ehdokkaita: Eva Biaudet, Anders Adlercreutz, Sean Bergenheim, Mikaela Nylander riksdagsval.sfp.fi Vaalilupauksia: • Haluamme Suomen, jossa kaikilla on mahdollisuus elää arjessaan kahdella kansalliskielellämme, ruotsiksi ja suomeksi. • Haluamme helpottaa osittain työkyvyttömien työntekijöiden mahdollisuuksia jäädä tai palata työelämään. • Haluamme, että lääkäriin pääsee nopeasti riippumatta siitä, missä asut ja … Lue lisää artikkelista

Puolueet tutuksi: Sosialidemokraatit, SDP

35 kansanedustajaa  Tunnettuja ehdokkaita: Sanna Marin, Antti Lindtman, Husu Hussein, Hussein al-Taee. sdp.fi Vaalilupauksia: • SDP helpottaa opiskelua monin tavoin. Tavoitteena on jatkuvan oppimisen uudistus, joka vastaa yksilöiden ja työmarkkinoiden tulevaisuuden tarpeisiin. • Nostetaan pienituloisten eläkeläisten eläkettä 100 eurolla. Nosto koskee alle 1 400 euron eläkkeitä. • Palkataan 1 000 … Lue lisää artikkelista

Puolueet tutuiksi: Sininen tulevaisuus

17 kansanedustajaa Tunnettuja ehdokkaita: Simon Elo, Jussi Niinistö, Tiina Elovaara, Pirkko Mattila www.sininentulevaisuus.fi Vaalilupauksia: • Pienyrittäjyys kunniaan. • Suomalaista ruokaa pitää tukea. • Uskottava maanpuolustus. Lisää rahaa puolustukseen. Tavoitteena on 100 uutta hävittäjälentokonetta. • Autoilijan etu. Tiet pitää laittaa kuntoon, ja uusista autoista pitää tehdä halvempia. • Hallittu maahanmuutto. Kansalaisuuskoe … Lue lisää artikkelista

Tutustu puolueisiin: Vasemmistoliitto

12 kansanedustajaa Tunnettuja ehdokkaita: Paavo Arhinmäki, Zahra Abdulla, Silvia Modig, Anna Kontula vasemmisto.fi Vaalilupauksia: • Vähennämme köyhyyttä. • Takaamme, että jokainen pääsee viikossa  ilmaiseksi terveyskeskukseen. • Nostamme eläkkeitä. • Vastustamme ilmastonmuutosta. Teemme Suomesta liikenteestä päästöttömän vuoteen 2045 mennessä. • Tuemme koulutusta ja tutkimusta. • Luomme uudenlaisia työpaikkoja.

Tutustu puolueisiin: Vihreät

• 15 kansanedustajaa • Tunnettuja ehdokkaita: Emma Kari, Ozan Yanar, Maria Ohisalo, Pirkka-Pekka Petelius www.vihreat.fi Vaalilupauksia: • Pysäytetään ilmastonmuutos, suojellaan yhteistä ympäristöämme. Vuoden 2030  jälkeen myydään vain nollapäästöisiä uusia henkilöautoja. • Tehdään toisen asteen koulutuksesta  aidosti maksutonta ja taataan kaikille  toisen asteen koulutuspaikka. • 600 euron perustulo takaa perusturvan kaikissa … Lue lisää artikkelista