Vapaaottelija Makwan Amirkhanille hieno voitto

Teksti: Ella Airaksinen
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 10.06.2019

Vapaaottelija Makwan Amirkhani palasi vapaaotteluhäkkiin vuoden tauolta. Hän voitti vastustajansa Chris Fishgoldin Tukholmassa.

Vapaaottelu on kova taistelulaji, jossa lyödään, potkitaan ja kuristetaan vastustajaa häkin sisällä. Ihan kaikkea ei kuitenkaan saa tehdä. Vastustajaa ei saa esimerkiksi purra tai raapia.

Makwan Amirkhani otteli Chris Fishgoldin kanssa Tukholmassa. Hän voitti, kun Fishgold luovutti. Fishgold väsyi, koska Amirkhani kuristi häntä. Palkinnoksi voitosta Amirkhani sai yli 100 000 euroa.

Makwan Amirkhani on 30-vuotias. Hän on kotoisin Iranin Kurdistanista, mutta hän muutti Suomeen lapsena. Kun Amirkhani voitti ottelun, hän heilutti Suomen ja Kurdistanin lippua. Hän halusi kunnioittaa molempia maita.

Vielä ei tiedetä, kenen kanssa Amirkhani ottelee seuraavaksi. Hän sanoo, että hän voi taistella kenen tahansa kanssa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)