Golfin pelaajia Vantaan Petikon Golfpuistossa.

Golf on suosittu harrastus

Monet ajattelevat edelleen, että golf on ainoastaan rikkaiden ihmisten liikuntalaji. Golfin suosio on kuitenkin kasvanut viime vuosina. Golf on nykyisin suosittu harrastus. Tavallisetkin ihmiset golfaavat.

– Melkein kolmannes kaikista Suomen golfin harrastajista on naisia ja tyttöjä, Golfliiton viestintävastaava Marika Voss sanoo. Voss on entinen ammattilaisgolfari.

– Monessa seurassa juniorit saavat pelata pelkällä seuran jäsenmaksulla. Varusteita saa myös alkuun vuokrattua tai käytettyinä erilaisista kierrätysryhmistä. Golf ei ole enää eliittilaji ja kallis harrastus.

– Kannattaa mennä alkeiskurssille, jossa voi tutustua golfiin. Useimmat seurat järjestävät alkeiskursseja. Kurssien hinnat vaihtelevat muutamasta kympistä pariin sataan euroon.

Ei enää pukupakkoa

Marika Voss kertoo, että golfin harrastajien ei tarvitse enää pukeutua samalla tavalla. Aiemmin golfin pelaajan piti pukeutua tietynlaiseen golfasuun. Muuten ei päässyt kentälle. Nykyisin kentälle voi mennä mukavissa ja siisteissä asusteissa. Esimerkiksi mukava ulkoiluasu ja lenkkikengät sopivat golfarin pukeutumiseen.

– Itse pelaan mukavissa teknisissä urheiluvaatteissa.

– Golfkentät ja harjoitusalueet ovat avoimia kaikille. Jokainen voi mennä kentälle tutustumaan.

Kansallinen golfviikko 

Nyt vietetään kansallista golfviikkoa. Viikko jatkuu 16. kesäkuuta saakka. Sen tavoitteena on innostaa uusia ihmisiä mukaan golfkentille. Suomen Golfliittoon kuuluu 129 golfseuraa. Seuroissa on yhteensä 140 000 jäsentä.

Lisätietoja verkosta: www.golf.fi

 

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste