Sivu: 128 / 242 Artikkelit 2541 - 2560 Yhteensä 4824 artikkelia

Pääkirjoitus: Liian iso sote

Viime viikon suurin uutinen oli se, että sote-uudistus ei onnistunut taaskaan. Sen takia maan hallitus erosi. Ehkä suurin syy epäonnistumiseen oli se, että hallitus yritti tehdä liian suuren uudistuksen yhdellä kertaa. Hallituksen puolueet taisivat unohtaa, miksi sote-uudistusta tarvitaan. Keskusta halusi soten lisäksi maakunnat. Kokoomus halusi yritykset terveydenhuoltoon. Tavallinen suomalainen olisi … Lue lisää artikkelista

Pääkirjoitus: Kaikella ei voi tehdä voittoa

Vanhusten hoidosta on keskusteltu paljon. Suomalaiset haluavat, että kaikki ihmiset saavat hyvää hoitoa riippumatta siitä, ovatko he köyhiä vai rikkaita. Siksi suuri osa hoidosta kustannetaan verorahoilla. Verot ovat yhteisiä rahojamme. Ihmiset ja yritykset maksavat niitä. Maksamme veroja myös monien tavaroiden hinnoissa. Eduskunta ja kunnat päättävät, miten verorahoja käytetään. Yksityiset yritykset … Lue lisää artikkelista