Jokivene kaatui Budapestissa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 31.05.2019

Unkarin pääkaupungissa Budapestissa on sattunut vakava veneonnettomuus. Jokivene kaatui keskiviikkoiltana Tonava-joella.

Vedestä saatiin pelastettua seitsemän ihmistä. Laivaturmassa kuoli seitsemän eteläkorealaista turistia. 21 ihmistä on edelleen kateissa. Kadonneiden ihmisten joukossa on kuusivuotias tyttö.

Viranomaisten mukaan kadonneita ei luultavasti löydetä elossa. Tonavassa on kova virtaus.

Jokilaiva upposi Tonava-jokeen keskiviikkoiltana. Laiva upposi vain muutamassa sekunnissa. Jokilaivaan törmäsi toinen suurempi alus. Aluksen kapteeni on pidätetty.

Lähteet HS, Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)