Hallitusneuvottelut jatkuvat

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 22.05.2019

Hallitusneuvotteluiden vetäjä Antti Rinne sanoo, että Suomen uusi hallitus on koossa tämän viikon lopussa.

Antti Rinteen mukaan neuvottelut ovat sujuneet hyvässä hengessä ja asiat ovat edenneet. Rinne sanoo, että puolueet ymmärtävät toisiaan myös talousasioissa.

Keskustan puheeenjohtaja Juha Sipilä sanoi kuitenkin viime viikon lopulla, että puolueiden ajatukset taloudesta ovat hyvin erilaisia.

18 ministerin hallitus

Uuteen hallitukseen tulee 18 ministeriä.

Antti Rinteestä tulee pääministeri. Rinteen puolue SDP saa kaikkiaan seitsemän ministerinpaikkaa.

Keskusta saa viisi ministeriä. Keskusta saa valtiovarainministerin paikan.

Vihreät saa hallitukseen kolme paikkaa. Pekka Haavistosta tulee todennäköisesti ulkoministeri.

Vasemmistoliitto saa hallitukseen kaksi ministeriä. Puolueen puheenjohtajasta Li Anderssonista tulee ministeri.

Rkp saa yhden ministerin.

Lähteet IS, Yle

Yksi kommentti artikkeliin ”Hallitusneuvottelut jatkuvat”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)