Kultarannassa keskustellaan tulevaisuudesta

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 17.06.2019

Presidentti Sauli Niinistö isännöi jälleen Kultaranta-keskusteluja. Keskustelujen aiheena on tänä kesänä Euroopan tulevaisuus ja turvallisuus.

Presidentti tapaa Kultarannassa joka kesä vieraita. Presidentti keskustelee Kultarannassa vieraidensa kanssa ulko- ja turvallisuuspolitiikasta.

Keskustelut alkoivat sunnuntaina 16. kesäkuuta ja ne päättyvät tänään maanantaina 17. kesäkuuta. Keskustelun teemoina ovat tänä vuonna Euroopan tulevaisuus, turvallisuus, demokratia ja politiikan muutos. Kaksipäiväinen tilaisuus järjestetään seitsemännen kerran.

Keskusteluihin on kutsuttu sata vierasta. Vieraat ovat eri alojen asiantuntijoita ja vaikuttajia. Keskustelujen päävieras on Saksan liittopresidentti Frank-Walter Steinmeier.

Kultaranta-keskustelut järjestetään Naantalin Kultarannassa. Kultaranta on tasavallan presidentin kesäkoti. Presidentti muuttaa Kultarantaan aina kesäkuun puolivälissä ja asuu siellä elokuun puoliväliin saakka. Kovin pitkää kesälomaa presidentillä ei yleensä ole.

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Kultarannassa keskustellaan tulevaisuudesta”

  1. Kiitos teille! Hyvää uutisia koska auttaa minua että mahdollisuus lukea ja ymmärtää politiikka uutinen ja auttaa minun kielitaitoa parempi kuin ennen.
    Terveisin Rouhollah

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste