Teemu Pukki on Huuhkajien tärkeimpiä pelaajia.

Pääseekö Huuhkajat jalkapallon EM-kisoihin?

Jalkapallon miesten EM-kisojen karsinnat pelataan vuoden 2019 aikana. Niissä ratkaistaan, mitkä joukkueet pääsevät pelaaman EM-kisoihin. Suomen joukkue Huuhkajat on pärjännyt karsinnoissa hyvin.

Jalkapallon miesten EM-kisat järjestetään joka neljäs vuosi. Seuraavan kerran kisat pelataan vuonna 2020. Suomen jalkapallojoukkue Huuhkajat ei ole ikinä pelannut EM-kisoissa. Nyt joukkue voi kuitenkin päästä kamppailemaan Euroopan mestaruudesta.

Huuhkajat on pelannut kolme karsintapeliä tähän mennessä. Ensimmäinen peli oli maaliskuussa. Huuhkajat on voittanut kaksi peliä ja hävinnyt yhden pelin. Teemu Pukki on pelannut erityisen hyvin. Pukki teki edellisessä karsintaottelussa kaksi maalia. Suomi voitti Bosnia ja Hertsegovinan 2–0.

Karsintojen 24 parasta joukkuetta pääsee EM-kisoihin. Joukkueet on jaettu kymmeneen ryhmään eli lohkoon. Kaksi parasta joukkuetta jokaisesta lohkosta pääsee pelaamaan EM-kisoihin. Huuhkajat on tällä hetkellä toisena omassa lohkossaan. Italia johtaa Suomen lohkossa.

Huuhkajat pelaavat Liechtensteiniä vastaan seuraavaksi. Peli pelataan tiistaina 11.6.2019 Liechtensteinissä. Sen jälkeen Huuhkajilla on pieni tauko. Joukkue jatkaa karsintoja syyskuussa. Osa Huuhkajien karsintapeleistä pelataan Suomessa.

Jalkapallofanien täytyy jännittää vielä muutama kuukausi. Sitten selviää, matkustaako Huuhkajat jalkapallon EM-kisoihin ensimmäistä kertaa.

Huuhkajien karsintapelit voi katsoa ilmaiseksi Viafree.fi-nettisivulla.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste