St. Louis Blues -jääkiekkojoukkueen pelaajat juhlivat Stanley Cupin voittoa Bostonissa 12. kesäkuuta. Kuvassa on keskellä NHL:n voittopokaali eli Stanley Cup -pokaali.

Jääkiekkojoukkue St. Louis Blues nosti Stanley Cup -pokaalin

Maailman parhaan jääkiekkoliigan eli NHL:n voittaja on ratkennut. St. Louis Blues voitti Stanley Cup -pokaalin ensimmäistä kertaa.

St. Louis Blues ja Boston Bruins pelasivat NHL-liigan finaalissa. St. Louis voitti Stanley Cup -finaalin ja pääsi nostamaan pokaalia. Peli päättyi 4–1. Joukkue ei ole voittanut Stanley Cupia koskaan aiemmin.

Stanley Cup on nimi pokaalille, jonka NHL-mestaruuden voittajajoukkue saa. Stanley Cup -finaalissa kaksi parasta joukkuetta pelaa toisiaan vastaan monta kertaa. Joukkue tarvitsee neljä voittoa, jotta se voittaa Stanley Cupin. St. Louis voitti ratkaisevan seitsemännen pelin.

Monet ajattelevat, että St. Louisin voitto oli yllätys, koska joukkue pärjäsi huonosti kauden alussa. Ehkä uusi päävalmentaja Craig Berube auttoi joukkuetta saavuttamaan voiton.

St. Louisin voitto tarkoittaa sitä, että suomalainen maalivahti Tuukka Rask joutui pettymään. Hän on Boston Bruinsin maalivahti. Rask pelasi hyvän kauden, mutta suurinta palkintoa hän ei saanut.

NHL:n varaustilaisuus järjestetään juhannuksena. Silloin NHL-joukkueet valitsevat uusia pelaajia joukkueisiinsa. Suomalainen hyökkääjä Kaapo Kakko valitaan todennäköisesti ensimmäisten joukossa.

Lähde NHL

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Jääkiekkojoukkue St. Louis Blues nosti Stanley Cup -pokaalin”

  1. miika

    tuukka rask on hyvä maalivahti

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste