Helsinki Pride -viikko on Suomen suurin seksuaalivähemmistöjen tapahtuma. Helsinki Pride muistuttaa, että kaikilla ihmisillä täytyy olla samanlaiset oikeudet.
Kansallismuseosta tulee viikon ajaksi Pride-House eli Helsinki Priden tärkein tapahtumapaikka. Siellä järjestetään keskusteluja, esityksiä ja työpajoja. Myös Helsinki Priden avajaiset järjestetään siellä.
Helsinki Pride -viikko on tänä vuonna 24.–30. kesäkuuta. Tapahtuma järjestetään kymmenennen kerran. Lauantaina 29. kesäkuuta on suuri kulkue ja juhlat. Viime vuoden Pride-kulkueeseen osallistui melkein 100 000 ihmistä. Se on uusi ennätys.
Pride-viikko on iloinen kulttuuri- ja ihmisoikeustapahtuma. Pride korostaa seksuaalista ja sukupuolten välistä tasa-arvoa. Pride muistuttaa, että kaikilla ihmisillä on samanlaiset oikeudet seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta.
Lähde HS
