Ronja Pahaoja Messin joukkueeseen Urheilu 23.09.2020 Kuuntele uutinen Ronja Pahaoja on entinen paraurheilija. Nyt hän on mukana Lionel Messin Unelmajoukkueessa.
Nora Heroum pelaa Englannin pääsarjassa Urheilu 23.09.2020 Kuuntele uutinen Nora Heroum pelaa tällä kaudella Englannin korkeimmalla sarjatasolla Superliigassa.
Naomi Osaka voitti US Open -kilpailun Urheilu 23.09.2020 Kuuntele uutinen Japanilainen Naomi Osaka voitti tenniksen US Open -kilpailun naisten kaksinpelin. US Open on kuuluisa tenniskilpailu, joka järjestetään joka vuosi elo-syyskuussa.
Syksy on sienien aikaa Arki 23.09.2020 Kuuntele uutinen Sienet kasvavat parhaiten viileällä ja kostealla ilmalla. Siksi syksy on paras vuodenaika sienien keräämiseen.
Koulurauha julistettiin selkokielellä Arki 23.09.2020 Kuuntele uutinen Elokuussa julistettiin Koulurauha kaikille Suomen koululaisille, päiväkotilapsille ja opiskelijoille. Koulurauhan viesti on, että kaikki ovat yhtä tärkeitä ja koulun täytyy olla turvallinen paikka.
Suosittu laulukilpailu jatkuu Kulttuuri 23.09.2020 Kuuntele uutinen Tähdet, tähdet on viihdeohjelma, jossa etsitään Suomen parasta esiintyjää.
Erilainen teatterisyksy Kulttuuri 23.09.2020 Kuuntele uutinen Teatterit esittävät ohjelmistoaan tänä syksynä rajoitetusti. Yleisöä otetaan sisään aiempaa vähemmän.
Pääkirjoitus: Suomalaiset luottavat uutisiin Pääkirjoitus 23.09.2020 Kuuntele uutinen Suomalaiset luottavat edelleen perinteiseen uutismediaan. Englantilaisen Oxfordin yliopiston tutkimuksen mukaan suuri osa suomalaista käyttää sanomalehtien verkkosivuja ja sovelluksia päivittäin.
Suomessa on isoja irtisanomisia Suomi 15.09.2020 Kuuntele uutinen Monilla suomalaisilla yrityksillä on suuria vaikeuksia koronan takia. Syksyn aikana jää paljon työntekijöitä työttömäksi.
Matkustaminen Suomeen helpottuu Suomi 14.09.2020 Kuuntele uutinen Matkustusrajoitukset Suomeen helpottuvat pian. Hallitus päätti asiasta viime viikolla.
Suomalaisia syntyy liian vähän Suomi 14.09.2020 Kuuntele uutinen Suomalaisten määrä alkaa vähentyä 10 vuoden kuluttua. Tämä johtuu siitä, että suomalaisia lapsia syntyy yhä vähemmän.
Filosofiaa ja muumeja Arki 09.09.2020 Kuuntele uutinen Filosofi Sanna Tirkkonen tuntee Muumit. Tirkkosen artikkeli Yksinäisyyden tunteet sai Vuoden tiedekynä -palkinnon. Kirjoituksessa tarkastellaan Tove Janssonin kirjaa Muumipappa ja meri.
Mielenosoittajat vaativat Lukašenkan eroa Maailma 09.09.2020 Kuuntele uutinen Valko-Venäjän opposition johtaja Svjatlana Tsihanouskaja sanoo, että hänen kotimaansa kaipaa uudistusta.
Koronavilkusta tuli suuri menestys Suomi 09.09.2020 Kuuntele uutinen Koronavilkku on sovellus, jonka voi ladata älypuhelimeen ilmaiseksi. Koronavilkun avulla yritetään estää koronaviruksen leviämistä.
Poikasia Korkeasaaren eläintarhassa Suomi 09.09.2020 Kuuntele uutinen Korkeasaaren eläintarhan amurinleopardikissat saivat poikasia.
Ruotsissa on levottomuuksia Maailma 09.09.2020 Kuuntele uutinen Ruotsissa on laajoja levottomuuksia. Väkivalta ja aseelliset yhteenotot ovat tavallisia.
Verkkokauppa Amazon tulee Pohjolaan Maailma 09.09.2020 Kuuntele uutinen Amazon on maailman suurin verkkokauppa. Nyt Amazon tulee Pohjoismaihin.
Brasiliassa ja Intiassa paljon koronakuolemia Maailma 09.09.2020 Kuuntele uutinen Brasiliassa on melkein neljä miljoonaa koronavirustartuntaa.
Japanin pääministeri eroaa Maailma 09.09.2020 Kuuntele uutinen Japanin pääministeri Shinzō Abe eroaa tehtävästään.
Itämeri tarvitsee apuamme Arki 09.09.2020 Kuuntele uutinen Itämeri on Suomen ainoa meri. Tästä syystä Itämeri on erityisen tärkeä meille suomalaisille. Selkosanomien teemajutun aihe on tälle kertaa Itämeri.