Tunturin tarina kuvattiin Lapissa Arki 07.10.2020 Kuuntele uutinen Marko Röhr on elokuva-ohjaaja ja -tuottaja. Monet Röhrin elokuvista sijoittuvat luontoon tai veden alle. Röhrin elokuva Tunturin tarina tulee ensi-iltaan jouluna.
Liikenteeseen tuli uusia sääntöjä Arki 07.10.2020 Kuuntele uutinen Uusi tieliikennelaki tuli voimaan kesäkuun alussa. Monet vanhoista säännöistä pysyivät ennallaan. Myös osa liikennemerkeistä uudistettiin.
Kohdataan-palvelussa tutustutaan uusiin ihmisiin Arki 07.10.2020 Kuuntele uutinen Kohdataan on sosiaalisen median palvelu, jossa on helppo tutustua uusiin ihmisiin. Sen avulla yritetään vähentää yksinäisyyttä.
Erika Vikman on villi ja vapaa Kulttuuri 07.10.2020 Kuuntele uutinen Erika Vikman on nousi suosioon, kun hän vaihtoi tyylinsä. Nyt Erika Vikman on rohkea esiintyjä.
Kikka on edelleen suosiossa Kulttuuri 07.10.2020 Kuuntele uutinen Laulaja Kikka on jälleen paljon esillä. Kikan elämäkerta julkaistiin syyskuussa.
Pääkirjoitus: Väkivalta on väkivaltaa, ei vain kiusaamista Pääkirjoitus 07.10.2020 Kuuntele uutinen Syksyn puheenaiheeksi on noussut kouluväkivalta. Henkistä ja fyysistä väkivaltaa koulussa on aiemmin kutsuttu kiusaamiseksi. Tämän syksyn jälkeen näin ei enää toivottavasti ole.
Vuoden selväsanainen on aluehallintovirasto Suomi 06.10.2020 Kuuntele uutinen Vuoden selväsanainen -palkinto myönnettiin aluehallintovirastoille. Palkinto jaettiin maanantaina eduskunnassa.
Koulukiusaaminen nousi taas puheenaiheeksi Suomi 28.09.2020 Kuuntele uutinen Neljä oppilasta pahoinpiteli koulutoveriaan koulun pihalla Vantaalla. Pahoinpitelystä alkoi vilkas keskustelu, joka koskee kiusaamista kouluissa. Ministerit, kansanedustajat ja presidentti Sauli Niinistö ovat esittäneet keinoja kiusaamisen vähentämiseksi.
Matkustamisen rajoituksia tulee takaisin Suomi 28.09.2020 Kuuntele uutinen Monet ulkomaan matkojen rajoitukset tulevat tänään uudelleen käyttöön. Syynä on se, että monessa maassa koronavirus leviää yhä laajemmin.
Elokuvat ja musiikki tuovat taukoa arkeen Arki 23.09.2020 Kuuntele uutinen Irina Björklund on näyttelijä ja muusikko. Hän näyttelee pääosaa tv-sarjassa Rauhantekijä Ylen TV1-kanavalla. Lokakuussa julkaistaan hänen uusi levynsä.
Suomi ottaa paljon lainaa Suomi 23.09.2020 Kuuntele uutinen Hallitus kokoontui viime viikolla budjettineuvotteluihin. Niissä päätettiin ensi vuoden tulo- ja menoarvio.
Koronatartuntojen määrä kasvaa Suomi 23.09.2020 Kuuntele uutinen Koronatartuntojen määrä leviää taas nopeasti Suomessa. THL eli Terveyden ja hyvinvoinnin laitos kertoo, että tartuntojen määrä on kasvanut selvästi.
Käytä kasvomaskia ruuhkissa ja ahtaissa sisätiloissa Suomi 23.09.2020 Kuuntele uutinen Suomen viranomaiset suosittelevat kasvomaskien käyttöä tietyissä tilanteissa.
Ruokavalio vaikuttaa ilmastoon Suomi 23.09.2020 Kuuntele uutinen Suomalaisten ruokailutavat pitäisi muuttaa ympäristö- ystävällisemmiksi. Ekologisella ruokavaliolla voidaan vaikuttaa ilmastoon.
Neste irtisanoo melkein 5oo ihmistä Suomi 23.09.2020 Kuuntele uutinen Suomalainen öljy-yhtiö Neste lakkauttaa öljynjalostamon Naantalissa.
Finnair vähentää lentoja Suomi 23.09.2020 Kuuntele uutinen Finnair ei lennä lokakuussa suurinta osaa lennoistaan.
Monet haluavat keksiä rokotteen koronaa vastaan Maailma 23.09.2020 Kuuntele uutinen Uusi koronavirus löydettiin Kiinassa melkein vuosi sitten. Virus aiheuttaa taudin, jonka nimi on covid-19 eli koronavirustauti. Tautia vastaan ei ole vielä olemassa hyväksyttyä rokotetta.
Vuorigorillat saivat poikasia Maailma 23.09.2020 Kuuntele uutinen Ugandassa Bwindin kansallispuistossa on syntynyt viisi vuorigorillan poikasta kesän aikana.
Ilmastoystävällinen lentokone Maailma 23.09.2020 Kuuntele uutinen Flying-V on uusi lentokone, joka käyttää vähemmän polttoainetta kuin tavalliset lentokoneet. Siksi se on parempi luonnolle.
Kuka voittaa Valioliigan? Urheilu 23.09.2020 Kuuntele uutinen Englannin jalkapallon pääsarja Valioliiga alkoi 12. syyskuuta. Edellinen kausi päättyi elokuun puolivälissä.