Lapin matkailu vaikeuksissa

Teksti: Betty Marschan
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 01.12.2020

Matkanjärjestäjä Tui perui kaikki Lapin pakettimatkat.

Matkatoimisto Tui on perunut lomamatkoja Isosta-Britanniasta ja Irlannista Suomeen. Tämä koskee joulukuun ja joulun matkoja.

Britit matkaavat mielellään Lappiin jouluna. Monet brittiperheet haluavat nähdä joulupukin. Mutta nyt se ei ole mahdollista. Koronaviruksen vuoksi maiden välillä ei voi matkustaa vapaasti. Tarpeetonta matkustamista täytyy välttää. Suomeen saapuville suositellaan 10 päivän karanteenia.

Tui päätti peruuttaa kaikki matkat. Tuin matkojen peruutus aiheuttaa suuria vaikeuksia Lapissa. Brittituristit ovat erittäin tärkeitä asiakkaita Lapissa talvella.

Lähteet Yle, HS, IL

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste