AC Oulun pelaajat juhlivat Veikkausliigan paikkaa 8. marraskuuta. Oulun Raatin stadionilla oli 2 500 katsojaa.

AC Oulu nousi Veikkausliigaan

Jalkapalloseura AC Oulu pelaa ensi vuonna miesten Veikkausliigassa.

Oululaisseura varmisti nousun, kun se voitti ykkösen mestaruuden. Jalkapallolla on Oulussa pitkät perinteet. Viimeisten vuosikymmenien aikana pohjoisen valkea kaupunki ei ole kuitenkaan menestynyt lajissa. Oululainen seura pelasi pääsarjassa viimeksi 10 vuotta sitten.

AC Oulun toimitusjohtaja Juho Meriläinen iloitsee mestaruudesta ja Veikkausliigan paikasta.

– Tämän eteen on tehty älyttömästi töitä. Myös kotkalainen FC KTP pelaa ensi kaudella Veikkausliigassa.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.