Ida Hulkon päälaji on rintauinti. Hän on voittanut Suomen mestaruudet sekä lyhyellä että pitkällä matkalla.

Ida Hulkko löysi itsensä

Ida Hulkko on Suomen parhaita uimareita. Hän ehti jo lopettaa uimisen, mutta palasi huipulle.

Ida Hulkko muutti syksyllä 2018 Yhdysvaltojen Floridaan vaihto-oppilaaksi. Hulkon oli tarkoitus opiskella psykologiaa yliopistossa. Hän aikoi harjoitella kovatasoisessa uintijoukkueessa.

Toisin kuitenkin kävi. Hulkko ei viihtynyt Floridassa. Hän ei pitänyt harjoitustavoista. Hulkko palasi Suomeen toissa keväänä kesken opintojen.

– En ollut onnellinen. En saanut enää uinnista mitään. Siitä tuli pelkkää pakkoa ja suorittamista.

Nyt 21-vuotiaalla uimarilla menee huomattavasti paremmin.

Hulkko alitti kesällä Tokion olympialaisten A-rajan. Olympialaiset järjestetään ensi kesänä, jos koronapandemia ei estä sitä. Hulkko ui kesällä uudet Suomen ennätysajat rintauinnissa 50 ja 100 metrillä.

Hulkon tavoite on päästä arvokisoissa palkintosijalle. Nuori uimari aloitti tänä syksynä englannin kielen opinnot Tampereen yliopistossa.

Syksyllä 2021 Hulkko menee vapaaehtoisena armeijaan. Hän suorittaa palveluksensa Puolustusvoimien urheilu- koulussa. Hulkon isä on maavoimien komentaja, kenraaliluutnantti Petri Hulkko.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.