Presidentit vaihtuivat Perussa nopeaan tahtiin

Teksti: Betty Marschan
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 01.12.2020

Perussa on poliittinen kriisi. Peruun valittiin marraskuussa kolme uutta presidenttiä alle viikossa.

Perussa on ollut viime aikoina paljon levottomuuksia. Perua on vuodesta 2018 hallinnut presidentti Martín Vizcarra. Hän joutui eroamaan 10. marraskuuta.

Vizcarra oli suosittu presidentti. Monet Perun asukkaat pitivät hänestä. Viczarra taisteli korruptiota eli lahjontaa vastaan. Korruptio on Perussa ongelma. Monet poliitikot eivät kuitenkaan pitäneet Viczarran tyylistä.

Perun uusi presidentti Francisco Sagasti vannoi virkavalansa 17. marraskuuta. Väliaikaisen presidentin kausi kestää ensi vuoden heinäkuun loppuun.

Lähde Yle

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste