Babylon Berlin on Euroopan kallein tv-sarja Kulttuuri 16.12.2020 Kuuntele uutinen Saksalainen Babylon Berlin on kallein eurooppalainen tv-sarja. Sarja on suosittu monissa maissa, myös Suomessa.
Pääkirjoitus: Koronavuosi Pääkirjoitus 16.12.2020 Kuuntele uutinen Vuosi 2020 on kohta lopussa. Tämä on ollut erilainen vuosi. Erilainen kuin kukaan meistä olisi voinut kuvitella vuoden 2020 alussa.
Koronan leviäminen hidastuu Suomi 15.12.2020 Kuuntele uutinen Koronaviruksen leviäminen Suomessa on hidastunut viime viikkoina. THL suosittelee yhä, että suomalaiset viettävät joulua vain perheen tai pienen lähipiirin kanssa.
Erilaisia oluita on nyt todella paljon Arki 14.12.2020 Kuuntele uutinen Ennen oli valittavana vain muutama olutnimike. Nyt niitä on satoja, miten niistä saa tolkkua?
Neulominen on monipuolinen harrastus Arki 14.12.2020 Kuuntele uutinen Mitä neulominen tarkoittaa? Neulominen tarkoittaa menetelmää, jossa erilaisten puikkojen avulla valmistetaan langoista esimerkiksi vaatteita ja asusteita. Niitä sanotaan neuleiksi.
Skotlanti tekee historiaa Maailma 14.12.2020 Kuuntele uutinen Skotlanti on maailman ensimmäinen maa, joka tarjoaa naisille ilmaiset kuukautissuojat.
Mitä kuuluu maahanmuuttajien Suomessa syntyneille lapsille? Suomi 14.12.2020 Kuuntele uutinen Suomessa maahanmuuttajien lapset ovat köyhempiä kuin muut lapset. Heillä on myös enemmän mielenterveyden ongelmia kuin muilla lapsilla.
Ongelmia turkisalalla Suomi 13.12.2020 Kuuntele uutinen Turkisalalla on ongelmia talouden kanssa. Suomen valtio auttaa turkisalaa miljoonilla euroilla, mutta monen mielestä se on väärin.
Ninan työ on puuhailua ja leikkiä Arki 13.12.2020 Kuuntele uutinen Nina Wileniuksella on ollut paljon mielikuvitusta pienestä saakka. Nyt aikuisena mielikuvitus on suuri osa hänen työtään. Nina Wileniuksen perheessä riittää vilskettä. Ninalla on neljä lasta ja neljä koiraa. Suurperheen äitinä Nina on tottunut keksimään ideoita ja ja käyttämään mielikuvitustaan.
Koronarokotukset alkavat Suomessa tammikuussa Suomi 08.12.2020 Kuuntele uutinen Rokotukset koronavirusta vastaan alkavat Suomessa ensi vuoden alussa, siis muutaman viikon kuluttua. Britanniassa rokotukset alkoivat jo tänään 8. joulukuuta.
Erilainen itsenäisyyspäivä Suomi 07.12.2020 Kuuntele uutinen Koronaviruksen takia Suomen itsenäisyyspäivää vietettiin eri tavalla kuin tavallisesti. Linnan juhlia ei järjestetty. Sen sijaan suomalaiset saivat katsoa televisio-ohjelmaa, joka tuli Presidentinlinnasta.
Kohti parempaa tulevaisuutta Arki 01.12.2020 Kuuntele uutinen Elina Hiltunen on tulevaisuudentutkija. Hän selvittää sitä, millaista elämä on tulevaisuudessa. Elina Hiltusen mietteitä Kasvokkain-haastattelussa.
Koronatilanne pahenee Suomi 01.12.2020 Kuuntele uutinen Suomen koronatilanne on vakava. Koronavirus leviää nopeasti. Uusia rajoituksia on otettu käyttöön ympäri Suomea.
Viimeinen Mannerheim-ristin ritari on kuollut Suomi 01.12.2020 Kuuntele uutinen Viimeinen Mannerheimristin ritari Tuomas Gerdt kuoli marraskuun alussa. Gerdt oli 98-vuotias.
Maahantulon rajoitukset jatkuvat Suomi 01.12.2020 Kuuntele uutinen Kaikki turistit eivät voi matkustaa Suomeen koronarajoitusten takia. Suomen hallitus päätti, että se jatkaa maahantulon rajoituksia 13. joulukuuta saakka.
Matkustajalaiva ajoi karille Suomi 01.12.2020 Kuuntele uutinen Matkustajalaiva Viking Grace ajoi karille Ahvenanmaalla. Matkustajat eivät olleet vaarassa.
Lapin matkailu vaikeuksissa Suomi 01.12.2020 Kuuntele uutinen Matkanjärjestäjä Tui perui kaikki Lapin pakettimatkat.
Afrikasta tulee paljon ihmisiä Kanariansaarille Maailma 01.12.2020 Kuuntele uutinen Espanjan Kanariansaarille on tullut tuhansia maahanmuuttajia ja pakolaisia Afrikasta viime kuukauden aikana.
Presidentit vaihtuivat Perussa nopeaan tahtiin Maailma 01.12.2020 Kuuntele uutinen Perussa on poliittinen kriisi. Peruun valittiin marraskuussa kolme uutta presidenttiä alle viikossa.
Koronarajoituksia puretaan Ranskassa Maailma 01.12.2020 Kuuntele uutinen Ranskan presidentti Emmanuel Macron sanoi viime viikolla, että Ranska on ohittanut koronapandemian niin sanotun toisen aallon.