Niilo Moilanen on kotoisin Oulusta. Hän on 19-vuotias.

Niilo Moilanen on kotoisin Oulusta. Hän on 19-vuotias.

Moilanen voitti MM-kultaa

Niilo Moilanen voitti helmikuussa nuorten MM-kultaa. Niilo Moilasen laji on sprinttihiihto.

Niilo Moilanen yllätti kaikki, kun hän voitti nuorten MM-kultaa. Kukaan suomalainen mies ei ole aiemmin voittanut nuorten sprintin MM-kultaa.

Nuorten hiihdon MM-kisat järjestettiin Vuokatissa. Moilanen oli mukana myös viiden kilometrin viestijoukkueessa. Joukkue sai hopeaa.

Niilo Moilanen pelasi vielä pari vuotta sitten jääpalloa. Hänen seuransa oli oululainen OLS. Lopulta hän valitsi hiihdon. Moilanen osallistuu tänä keväänä ylioppilaskirjoituksiin. Sen jälkeen hän menee armeijaan.

Lähteet Aamulehti, STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste