Leipäpussi kaurankuorista

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 10.02.2021

Fazer on kehittänyt uuden ympäristöystävällisen leipäpussin.

Leipäpussin valmistusmateriaalista neljännes on kaurankuorta. Kaurankuoret ovat peräisin Fazerin Lahden kauramyllystä. Fazer selvittää, miten se voisi käyttää kaurankuoria laajemmin pakkauksissa.

Fazer valmistaa leipää. Aiemmin kaurankuoret ovat menneet eläinten rehuksi ja energiantuotantoon. Fazerin leipäpussin voi kierrättää kartongin seassa.

Lähde HS

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste