Sähkön hinta vaihtelee Suomi 19.02.2024 Kuuntele uutinen Sähkön hinta vaihtelee päivittäin. Suuret hinnan vaihtelut voivat tuottaa vaikeuksia tavallisille ihmisille ja yrityksille.
Silakan kalastus saa jatkua Suomi 19.02.2024 Kuuntele uutinen Suomalaiset kalastajat saavat jatkaa silakan kalastusta. Euroopan komissio ehdotti viime syksynä, että silakan kalastus kielletään.
Jenny Rautionaho menestyy mäkihypyssä Urheilu 19.02.2024 Kuuntele uutinen Jenny Rautionaho on päässyt ensimmäistä kertaa palkinnoille mäkihypyn maailmancupissa. Hän sijoittui tammikuussa toiseksi Japanin osakilpailussa.
Tieliikenne muuttui turvallisemmaksi Suomi 19.02.2024 Kuuntele uutinen Tieliikenne Suomessa on turvallisempaa kuin aiemmin. Tieliikenteessä kuolee vähemmän ihmisiä.
Mäntyniemen peruskorjaus alkaa Suomi 19.02.2024 Kuuntele uutinen Suomen presidentin virka-asunnossa eli Mäntyniemessä alkaa peruskorjaus maaliskuussa. Peruskorjaus on perusteellinen remontti.
Turkkila ja Versluis jäivät ilman mitalia EM-kisoissa Urheilu 19.02.2024 Kuuntele uutinen Suomalaiset jäätanssijat Juulia Turkkila ja Matthias Versluis sijoittuivat kuudenneksi taitoluistelun EM-kilpailuissa.
Akaa menestyy lentopallossa Urheilu 15.02.2024 Kuuntele uutinen Lentopalloseura Akaa-Volleyn miesten joukkue pelasi hyvin kansainvälisessä Eurocup-turnauksessa. Akaa voitti espanjalaisen Teruelin joukkueen.
EU moittii Unkarin toimia Maailma 14.02.2024 Kuuntele uutinen Euroopan parlamentin edustajista enemmistö haluaa, että Unkarin äänestysoikeutta rajoitetaan Euroopan unionissa eli EU:ssa. Monien EU-maiden mielestä Unkari aiheuttaa Euroopan unionille vaikeuksia.
Suomen uusi presidentti on Alexander Stubb Suomi 12.02.2024 Kuuntele uutinen Suomalaiset valitsivat uuden presidentin sunnuntaina. Suomen uusi presidentti on Alexander Stubb.
Kuningas Charlesilla on syöpä Maailma 09.02.2024 Kuuntele uutinen Britannian kuningas Charlesilla on syöpä. Buckinghamin palatsin eli Britannian kuningashuoneen tiedote kertoi asiasta maanantaina.
Taylor Swift teki historiaa Viikon kuva 09.02.2024 Kuuntele uutinen Taylor Swift teki historiaa Grammy-gaalassa. Hän on ensimmäinen artisti eli esiintyjä, joka on voittanut neljä Grammy-palkintoa vuoden parhaasta albumista. Hänellä on jo 14 Grammy-palkintoa.
Sauli Niinistö avasi valtiopäivät viimeistä kertaa Suomi 08.02.2024 Kuuntele uutinen Presidentti Sauli Niinistö avasi valtiopäivät viimeistä kertaa keskiviikkona. Sunnuntaina on vaalipäivä, ja presidentti vaihtuu sen jälkeen.
Presidenttiehdokkaat kampanjoivat ahkerasti Suomi 07.02.2024 Kuuntele uutinen Presidentinvaalien ehdokkaat kampanjoivat ahkerasti. Alexander Stubb ja Pekka Haavisto kiertävät Suomea. Ehdokkaat osallistuvat myös moniin keskusteluihin.
Noin kaksi miljoonaa äänesti ennakkoon Suomi 07.02.2024 Kuuntele uutinen Suomalaiset äänestivät ahkerasti presidentinvaalien toisen kierroksen ennakkoäänestyksessä. Ennakkoon äänesti 46 prosenttia äänioikeutetuista.
Mielenosoittajat vastustivat hallituksen politiikkaa Viikon kuva 02.02.2024 Kuuntele uutinen Helsingissä järjestettiin torstaina suuri mielenosoitus. Ihmiset osoittivat mieltään hallituksen politiikkaa vastaan. Mielenosoitukseen osallistui 13 000 ihmistä.
Alexander Stubb johtaa kannatuskyselyssä Suomi 01.02.2024 Kuuntele uutinen Presidentinvaalien toisen kierroksen äänestyksestä tulee jännittävä. Kannatuskyselyn mukaan Alexander Stubb on johdossa.
Nuorten talviolympialaista seitsemän mitalia Urheilu 01.02.2024 Kuuntele uutinen Suomi on voittanut nuorten talviolympialaisissa seitsemän mitalia. Suomi voitti kolme kultaa ja neljä pronssia.
Seuraavan presidentin puoliso on maahanmuuttaja Suomi 31.01.2024 Kuuntele uutinen Suomen seuraava presidentti valitaan vajaan kahden viikon kuluttua. Ehdokkaina vaalin toisella kierroksella ovat Alexander Stubb ja Pekka Haavisto.
Suomessa koira on perheenjäsen Arki 30.01.2024 Kuuntele uutinen Tällä hetkellä Suomessa on paljon koiria. Monelle koira on tärkeä ystävä ja perheenjäsen. Koirat tekevät myös työtä esimerkiksi poliisin apuna.
Stubb ja Haavisto pääsevät toiselle kierrokselle Suomi 29.01.2024 Kuuntele uutinen Presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella saivat eniten ääniä Alexander Stubb ja Pekka Haavisto. Stubb ja Haavisto pääsevät toiselle kierrokselle.