Vantaan kouluampuminen järkyttää Suomi 02.04.2024 Kuuntele uutinen Vantaalla on tapahtunut kouluampuminen. Viertolan koulun Jokirannan toimipisteen oppilas kuoli ampumisessa. Hän oli kuudennella luokalla.
Tulppaanifestivaali Amsterdamissa Viikon kuva 28.03.2024 Kuuntele uutinen Tulppaanifestivaali on alkanut Amsterdamissa. Tulppaanifestivaali järjestetään joka kevät.
Moskovan terrori-iskussa kuoli ainakin 137 ihmistä Maailma 25.03.2024 Kuuntele uutinen Aseistetut terroristit hyökkäsivät perjantai-iltana konserttisaliin Moskovassa. Hyökkäyksessä kuoli ainakin 137 ihmistä ja yli 180 loukkaantui.
Catherinella on syöpä Maailma 25.03.2024 Kuuntele uutinen Walesin prinsessa Catherine sarastaa syöpää. Catherine kertoi asiasta viime perjantaina videoviestillä sosiaalisessa mediassa eli somessa. Catherine pyysi viestissä aikaa, rauhaa ja ymmärrystä.
Rekkakuskin työssä on vapautta Arki 22.03.2024 Kuuntele uutinen Essi Kaakkuriniemi ajaa rekkaa Pohjois-Suomessa ja Norjassa. Hän nauttii kuljettajan työn vapaudesta ja upeista maisemista.
Timo Lavikainen on monessa mukana Kulttuuri 22.03.2024 Kuuntele uutinen Timo Lavikainen nähdään tänä keväänä televisiossa ohjelmassa nimeltä Suuri seikkailu. Lavikainen on nykyään myös eräopas.
Hollanti yllättää matkailijan Arki 22.03.2024 Kuuntele uutinen Hollanti eli Alankomaat yllätti jutun kirjoittajan. Hollanti on vapaamielinen ja vihreä maa, jossa ei ole vuoria. Kanavia Hollannin kaupungeissa sen sijaan riittää. Hollanti on Pohjanmeren rannalla.
Vladimir Putin jatkaa Venäjän presidenttinä Maailma 18.03.2024 Kuuntele uutinen Vladimir Putin voitti Venäjän presidentinvaalit. Venäjän presidentinvaalit järjestettiin viime viikonloppuna. Vaalit eivät olleet rehelliset.
Esa-Pekka Salonen saa Polar-musiikkipalkinnon Kulttuuri 15.03.2024 Kuuntele uutinen Kapellimestari ja säveltäjä Esa-Pekka Salonen saa Polar-musiikkipalkinnon. Ruotsalainen Polar-palkinto on erittäin arvostettu musiikkipalkinto.
Suomi tarvitsee lisää työntekijöitä Suomi 15.03.2024 Kuuntele uutinen Sairaanhoitajilla on liikaa töitä. Aikaa lääkärille on vaikea saada. Tietotekniikan yritys ei kasva, vaikka se myy hyvää sovellusta. Mikä näitä ongelmia yhdistää? Työvoimapula.
Suomen talous huolestuttaa Pääkirjoitus 15.03.2024 Kuuntele uutinen Suomi velkaantuu kovaa vauhtia. Valtion tilanne on huono. Samaan aikaan monet yritykset irtisanovat työntekijöitään.
Ketkä muuttavat Suomeen? Suomi 15.03.2024 Kuuntele uutinen Suomeen muutti vuonna 2023 ennätysmäärä ihmisiä. Suomeen muutti eniten ukrainalaisia, jotka pakenivat sotaa.
Taistelut jatkuvat Gazassa Maailma 14.03.2024 Kuuntele uutinen Sota Israelin ja palestiinalaisen Hamasin välillä on jatkunut yli neljä kuukautta. Israelin hyökkäys aiheuttaa kärsimystä Gazassa.
Laaja salametsästys paljastui Pohjois-Savossa Suomi 14.03.2024 Kuuntele uutinen Lapinlahdella Pohjois-Savossa on selvinnyt laaja metsästysrikos. Poliisi epäilee, että salametsästäjät ovat tappaneet susia, ahmoja ja ilveksiä.
Korkeasaaren karhut heräsivät talviunilta Viikon kuva 14.03.2024 Kuuntele uutinen Korkeasaaren karhut ovat heränneet talviunilta. Karhut heräsivät talviunilta viime viikon lopussa. Karhujen unet olivat tällä kertaa lyhyet.
Lakot pysäyttävät satamien ja junien tavaraliikenteen Suomi 14.03.2024 Kuuntele uutinen Lakot pysäyttävät Suomen tuonnin ja viennin ensi maanantaina. Lakko pysäyttää esimerkiksi satamien ja junien tavaraliikenteen. Lakot kestävät kaksi viikkoa.
Maanviljelijät osoittavat mieltään monissa maissa Maailma 14.03.2024 Kuuntele uutinen Maanviljelijät ympäri Eurooppaa ovat vihaisia. Heidän mielestään EU:n eli Euroopan unionin maatalouspolitiikka on huonoa.
Taitouimarit haluavat EM-kisoihin Urheilu 14.03.2024 Kuuntele uutinen Suomen nuorten taitouinnin maajoukkue kilpaili Belgiassa helmikuun lopussa. Tämä oli joukkueen ensimmäinen kansainvälinen kilpailu.
Kunnari on lentopallojoukkueen päävalmentaja Urheilu 14.03.2024 Kuuntele uutinen Olli Kunnari on Suomen miesten lentopallomaajoukkueen uusi päävalmentaja.