Sivu: 154 / 242 Artikkelit 3061 - 3080 Yhteensä 4824 artikkelia

Eduskunnan vilkas syksy alkoi

Kansanedustajat palasivat kesälomalta. Edessä on vilkas syksy. Kansanedustajat pitivät viime viikolla ensimmäisen istunnon eduskuntatalossa, jonka korjaustyöt valmistuivat juuri. Kansanedustajat joivat avajaiskahvit ja kuuntelivat kuorolaulua juhlan kunniaksi. Eduskuntatalon korjaus kesti puolitoista vuotta. Eduskunta kokoontui sillä aikaa Sibelius-Akatemian tiloissa. Eduskuntatalo on 86-vuotias. Sitä ei ole aiemmin korjattu näin perusteellisesti. Kaikki on kunnostettu: … Lue lisää artikkelista

Pääkirjoitus: Paperiton on vailla turvaa

Suomeen on syntynyt uusi sana: paperiton. Se tarkoittaa maahanmuuttajaa, joka on saanut kielteisen turvapaikkapäätöksen. Kielteinen päätös tarkoittaa, että maahanmuuttajalla ei ole lupaa jäädä Suomeen. Monet paperittomat jäävät Suomeen kuitenkin, vaikka se on laitonta. Kotimaahan paluu voi olla heille mahdotonta tai hyvin vaarallista. Laiton oleskelu Suomessa voi olla vaikeaa. Esimerkiksi työtä … Lue lisää artikkelista