Prinssit kävivät kylässä

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.12.2017

Viime viikolla Suomessa kävi kaksi prinssiä. Prinssi William tuli Britanniasta ja prinssi Daniel tuli Ruotsista.

Prinssi William tapasi presidentti Sauli Niinistön. Prinssi toi Niinistölle kirjeen isoäidiltään kuningatar Elisabetilta Britanniasta.

– Tässä on viesti kuningattarelta hyvälle ystävälle, prinssi William sanoi.

William tutustui muiden muassa Icehearts-toimintaan. Iceheartsin tavoite on estää lasten syrjäytymistä. Keino on jääkiekon pelaaminen. Prinssi William tarttui jäähallissa itsekin mailaan. Hän laukoi pari kiekkoa maaliin.

Ruotsin prinssi Daniel vieraili Suomessa samaan aikaan kuin William.

Prinssit vierailivat Slush-tapahtumassa. Siellä on yrityksiä, joilla on uusia ideoita tietotekniikan soveltamisesta. William sai Slushissa lahjaksi kaksi keppihevosta. Ne on tarkoitettu hänen lapsilleen.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste