VR ottaa käyttöön Allegro-junat Suomi 29.10.2025 Kuuntele uutinen VR ottaa käyttöön uudelleen Allegro-junat. Allegro-junat alkavat liikennöidä Helsingistä Turkuun ja Ouluun. Aiemmin Allegrot kulkivat Helsingistä Pietariin.
Otsonikerros vahvistuu Maailma 29.10.2025 Kuuntele uutinen Maapallon otsonikerros vahvistuu. Otsonikerros suojelee maapalloa. Eri maiden yhteistyö on kannattanut.
Islanti on maailman turvallisin maa Maailma 28.10.2025 Kuuntele uutinen Islanti on maailman rauhallisin ja turvallisin maa. Taloustieteen ja rauhaninstituutti valitsee joka vuosi rauhallisimman maan. Islanti on ollut turvallisin maa 18 kertaa.
Venäjälle uusia pakotteita Maailma 27.10.2025 Kuuntele uutinen Yhdysvallat eli USA ja Euroopan unioni eli EU ovat päättäneet uusista toimista Venäjää vastaan. USA ja EU asettavat uusia pakotteita venäläisille yhtiöille. Pakotteet ovat kovia.
Eppu Normaali lopettaa Kulttuuri 27.10.2025 Kuuntele uutinen Eppu Normaali eli Eput kertoo, että se lopettaa keikkailun. Eppu Normaalin viimeinen keikka on ensi elokuussa Tampereella. Eppu Normaali on suosituimpia suomalaisia rock-yhtyeitä.
Apteekki ennen ja nyt Arki 24.10.2025 Kuuntele uutinen Kirsi Pietilä on apteekkari. Hänellä on oma apteekki Riihimäellä. Pietilä on nähnyt, kuinka työ apteekissa on muuttunut 35 vuodessa.
Maria Guzenina nauttii elämästään Suomi 23.10.2025 Kuuntele uutinen Maria Guzenina on toiminut europarlamentaarikkona eli meppinä vuoden. Guzenina sanoo, että hänen tavallinen elämä eli arki on muuttunut hyvällä tavalla.
Helsingin kirjamessujen juhlavuosi Viikon kuva 23.10.2025 Kuuntele uutinen Helsingin kirjamessut alkavat torstaina. Kirjamessut on Pohjoismaiden suurin kirjallisuustapahtuma. Messuilla kävi viime vuonna lähes 100 000 ihmistä.
Lisää kasviksia ruokaan Arki 22.10.2025 Kuuntele uutinen Suomalaisia kehotetaan syömään enemmän kasviksia. Kasviksia, marjoja ja hedelmiä olisi hyvä syödä vähintään puoli kiloa joka päivä.
Selkokirja erilaisuudesta ja mielikuvituksen voimasta Kulttuuri 21.10.2025 Kuuntele uutinen Mari-Pauliina Tervon kirja Sirimaan salaisuus on ilmestynyt selkokielellä. Kirja on myös käännetty monelle eri kielelle. Kirjan päähenkilö Siri tuntee, että hän on erilainen kuin muut.
Natalia Örnkvist menestyy parauinnissa Urheilu 20.10.2025 Kuuntele uutinen Natalie Örnkvist menestyy parauinnissa, Hän voitti kolme pronssimitalia parauinnin MM-kisoissa.
Riikka Tuohimetsä voitti Seesam-palkinnon Kulttuuri 20.10.2025 Kuuntele uutinen Riikka Tuohimetsä on jyväskyläläinen selkomukauttaja. Hän muokkaa kirjoja selkokielelle eli tekee selkomukautuksia. Tuohimetsä voitti Seesam-palkinnon vuonna 2025.
Telinevoimistelijat taistelevat MM-kullasta Urheilu 20.10.2025 Kuuntele uutinen Kymmenen suomalaista voimistelijaa kilpailee telinevoimistelun MM-kisoissa. Telinevoimistelun MM-kisat järjestetään Indonesiassa. Kisat alkavat sunnuntaina.
Kalle Rovanperä lopettaa rallissa Urheilu 20.10.2025 Kuuntele uutinen Ralliautoilija Kalle Rovanperä lopettaa ralliuransa. Hän siirtyy ensi vuonna Japaniin ajamaan Super Formula -sarjaa.
Elias Kuosmanen voitti MM-pronssia Urheilu 20.10.2025 Kuuntele uutinen Elias Kuosmanen voitti pronssia painin MM-kisoissa. Hän sai mitalin MM-kisoissa nyt ensimmäistä kertaa.
Korkeasaareen muutti nuori leijona Viikon kuva 17.10.2025 Kuuntele uutinen Korkeasaaren eläintarhaan Helsinkiin on muuttanut uusi leijona. Nuori leijona on kaksivuotias aasianleijona. Urosleijona tuli Korkeasaareen Saksasta.
Susijengi innostaa liikkumaan Pääkirjoitus 17.10.2025 Kuuntele uutinen Suomalaisten liikkuminen on yleinen keskustelun aihe. Se ei ole ihme, sillä suomalaiset ikääntyvät ja terveys puhuttaa.
Eduskuntapuolueet sopivat velkajarrusta Suomi 16.10.2025 Kuuntele uutinen Eduskuntapuolueet ovat sopineet niin sanotusta velkajarrusta. Velkakajarrun tarkoitus on vähentää valtion velkaa.
SDP on suosituin puolue Suomi 16.10.2025 Kuuntele uutinen SDP on edelleen suosituin puolue. Helsingin Sanomien uudessa kannatuskyselyssä SDP:tä kannattaa melkein 25 prosenttia suomalaista. Toiseksi suosituin puolue on kokoomus.
Bob Dylan esiintyy Helsingissä Kulttuuri 16.10.2025 Kuuntele uutinen Yhdysvaltalainen laulaja ja lauluntekijä Bob Dylan esiintyy Helsingissä torstaina. Dylan on kaikkien aikojen kuuluisimpia ja arvostetuimpia rockmuusikkoja.