Ruotsin kuningas täytti 74 vuotta Maailma 20.05.2020 Kuuntele uutinen Kuningas Kaarle XIV Kustaa täytti 74 vuotta 30. huhtikuuta. Kaarle Kustaa on Ruotsin kuningas.
Leo-Pekka Tähti harjoittelee Espanjassa Urheilu 20.05.2020 Kuuntele uutinen Ratakelaaja Leo-Pekka Tähti on ollut eristyksissä Espanjassa maaliskuusta asti. Aika on kulunut rajoituksissa.
Leijonat voitti MM-kultaa 25 vuotta sitten Urheilu 20.05.2020 Kuuntele uutinen Suomi voitti ensimmäisen kerran jääkiekon maailmanmestaruuden 25 vuotta sitten.
Intia haluaa järjestää kesäolympialaiset Urheilu 20.05.2020 Kuuntele uutinen Intia haluaa järjestää vuoden 2032 kesäolympialaiset.
Jari Litmanen sairasti koronavirustaudin Urheilu 20.05.2020 Kuuntele uutinen Jari Litmanen on jo toipunut taudista.
Keikalle omassa olohuoneessa Kulttuuri 20.05.2020 Kuuntele uutinen Keikalle pääsee nyt myös kotisohvalla. Timanttinen keikka on musiikkiohjelma, joka löytyy verkosta.
Sodankylän elokuvajuhlat järjestetään etänä Kulttuuri 20.05.2020 Kuuntele uutinen Sodankylän elokuvajuhlien elokuvat katsotaan tänä kesänä kotona.
Pääkirjoitus: Toisenlainen kesä Pääkirjoitus 20.05.2020 Kuuntele uutinen Tämä vuosi on ollut erilainen kuin kukaan osasi arvata. Vielä talvella tammi- ja helmikuussa kaikki näytti varsin tavalliselta.
Baltiaan syntyi oma matkakupla Maailma 19.05.2020 Kuuntele uutinen Baltian maissa eli Liettuassa, Latviassa ja Virossa koronatartunnat ovat vähentyneet. Siksi nuo maat ovat luoneet oman ”matkakuplan”. Se tarkoittaa, että maiden terveet asukkaat saavat matkustaa vapaasti maasta toiseen.
Neljässä koulussa karanteeneja Suomi 18.05.2020 Kuuntele uutinen Maanantaihin mennessä neljässä koulussa oppilaita ja opettajia on määrätty karanteeniin. He ovat altistuneet koronavirukselle.
Hallitus haluaa pysäyttää koronaviruksen Suomi 15.05.2020 Kuuntele uutinen Hallituksen tavoite on, että koronavirus ei leviä ollenkaan Suomessa. Näin sanoi pääministeri Sanna Marin perjantaina.
Tietokirjailijan pitää olla selkeä Arki 14.05.2020 Kuuntele uutinen Robert Brantberg on oululainen tietokirjailija ja toimittaja. Brantberg on kirjoittanut melkein 40 tietokirjaa. Monet ovat historiallisia elämäkertoja.
Koulut avaavat taas ovensa Suomi 14.05.2020 Kuuntele uutinen Oppilaat palaavat tänään kouluihinsa. Etäopetus päättyy, ja lähiopetus alkaa uudelleen.
Brasilian presidentti vastustaa rajoituksia Maailma 13.05.2020 Kuuntele uutinen Brasilian presidentti Jair Bolsonaro vastustaa rajoituksia, joita on määrätty koronaviruksen takia. Bolsanaro sanoo, että koronavirus on pikkuflunssa. Brasilian osavaltiot ovat asettaneet monia rajoituksia, samalla tavalla kuin Euroopan maat ovat tehneet.
Venäjällä on paljon koronatartuntoja Maailma 12.05.2020 Kuuntele uutinen Venäjä vähensi tiistaina rajoituksia, jotka johtuvat koronaviruksesta. Venäläiset saavat nyt mennä töihin. Suurissa kaupungeissa rajoitukset jatkuvat. Moskovassa ja Pietarissa ihmisten liikkumista on rajoitettu toukokuun loppuun asti.
Britannia jatkaa rajoituksia Maailma 11.05.2020 Kuuntele uutinen Britannia jatkaa rajoituksia kesäkuun alkuun asti. Mutta yksi asia muuttuu keskiviikkona. Silloin britit saavat liikkua ulkona. Kahden metrin turvaväliä pitää noudattaa.
Hyvää äitienpäivää! Suomi 10.05.2020 Kuuntele uutinen Tänään on äitienpäivä. Äitienpäiviä on vietetty yli 100 vuoden ajan äitien kunniaksi.
Tänään on Punaisen Ristin päivä Suomi 08.05.2020 Kuuntele uutinen Tänään vietetään kansainvälistä Punaisen Ristin päivää. Punainen Risti auttaa kaikkialla ihmisiä, jotka tarvitsevat eniten apua. Koronakriisin aikana Suomen Punaiseen Ristiin (SPR) on tullut mukaan paljon enemmän vapaaehtoisia kuin tavallisesti.
SDP:n kannatus nousee vauhdilla Suomi 07.05.2020 Kuuntele uutinen SDP on nyt selvästi Suomen suosituin puolue. Ylen kyselyn mukaan kokoomus on toiseksi suosituin. Perussuomalaiset oli kyselyissä pitkään suosituin puolue. Tänä keväänä se on pudonnut kolmanneksi.
Miljoonia tartuntoja maailmassa Suomi 06.05.2020 Kuuntele uutinen Koko maailmassa on yli 3,5 miljoonaa koronavirustartuntaa. Kriisi voi jatkua jopa kaksi vuotta.