Matilda Castren osallistui 6. elokuuta golfkilpailuun Yhdysvaltojen Ohiossa. Castren asuu Kaliforniassa.

Golfin nuoret lupaukset

Suomalaiset nuoret naiset ovat matkalla golfin huipulle. 25-vuotias Matilda Castren ja 23-vuotias Kiira Riihijärvi saattavat olla lajin seuraavat tähdet.

Matilda Castren asuu yhdessä yhdysvaltalaisen aviomiehensä kanssa San Diegossa Kaliforniassa. Castren harjoittelee ja pelaa golfia uudessa kotimaassaan.

Castren on ollut ammattipelaaja vuodesta 2017. Hän on menestynyt erittäin hyvin. Castren on vasta toinen suomalainen, joka sai pelioikeuden naisten golfin ammattilaiskiertueelle LPGA-tourille. Ensimmäisenä pelioikeuden sai Minea Blomqvist-Kakko.

Kasvattajaseuralle uskollinen

Kiira Riihijärvi on oululaisen Virpiniemi Golf Clubin kasvatti. Riihijärvi oli vaihdossa lukuvuoden 2019–2020 Tampan yliopistossa Yhdysvalloissa. Hänet valittiin Yhdysvaltojen yliopistosarjan II divisioonan vuoden pelaajaksi.

Kiira Riihijärven seuraava tavoite on saada pelioikeus naisten LPGA-ammattilaiskiertueelle.

Castren ja Riihijärvi ovat suomalaisen golfin huippulupauksia. Molemmat ovat jo päässeet mukaan huipputason golfkisoihin.

– Tämä on kuitenkin vain golfia, eikä elämää suurempi asia, Riihijärvi sanoo sanomalehti Kalevan haastattelussa.

Lähteet Kaleva, HS

Kiira Riihijärvi on kotoisin Oulusta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste