Finnair lentää heinäkuussa Euroopan suuriin kaupunkeihin Suomi 16.07.2020 Kuuntele uutinen Suomalainen lentoyhtiö Finnair lentää heinäkuussa Euroopan suuriin kaupunkeihin. Finnair avaa jälleen reittilennot myös joihinkin Aasian kohteisiin.
Suomalaiset tekevät paljon etätöitä Suomi 14.07.2020 Kuuntele uutinen Etätyö on lisääntynyt tämän kevään ja kesän aikana Suomessa paljon. Useimpien mielestä työ sujui kotona yhtä hyvin kuin ennen korona-aikaa työpaikalla.
Sähköpyöräilyn suosio kasvaa Suomi 09.07.2020 Kuuntele uutinen Kesällä otetaan esille polkupyörät. Pyöräily on mukava tapa liikkua lähiympäristössä. Polkeminen tekee hyvää keholle. Tänä vuonna pyöräily on suositumpaa kuin koskaan.
Miko Äijänen on lupaava squashin pelaaja Urheilu 07.07.2020 Kuuntele uutinen Miko Äijänen on squashin pelaaja. Hänestä veikataan squashin maailmanluokan tähteä.
Hyvää kesää! Suomi 26.06.2020 Kuuntele uutinen Selkosanomat toivottaa lukijoille mukavaa ja kaunista kesää!
Syömme enemmän kasviksia ja vähemmän lihaa Suomi 26.06.2020 Kuuntele uutinen Suomalaiset syövät nyt vähemmän lihaa ja enemmän kasviksia kuin aiemmin. Myös kaura ja erilaiset kauratuotteet ovat suositumpia.
Parempi koronatilanne, vähemmän rajoituksia Suomi 24.06.2020 Kuuntele uutinen Koronavirus leviää Suomessa koko ajan hitaammin. Suomalaisten elämää ei enää rajoiteta yhtä paljon kuin aiemmin keväällä.
Pääkirjoitus: On aika lomailla ja rauhoittua Pääkirjoitus 18.06.2020 Kuuntele uutinen Kesä on vihdoin myös meillä Suomessa. Ihmiset lähtevät puistoihin ja uimarannoille.
Marcus Rosenlund: ”Ilmastonmuutos on jo täällä” Arki 18.06.2020 Kuuntele uutinen Marcus Rosenlund on tiedetoimittaja ja kirjailija. Monet hänen kirjoittamansa kirjat ja jutut käsittelevät ilmastonmuutosta.
Hyvää juhannusta! Suomi 18.06.2020 Kuuntele uutinen Selkosanomat toivottaa lukijoille mukavaa juhannusta!
Melkein kaikki kampaamon asiakkaat katosivat koronaviruksen takia Arki 17.06.2020 Kuuntele uutinen Aila Soliman on yrittäjä, joka työskentelee ekologisen hiustenhoidon ja kosmetiikan parissa. Hänellä on oma kampaamo Helsingin keskustassa. Hän sanoo, että tämä kevät on ollut todella epätavallinen koronaviruksen takia.
Raidallinen kotitekoinen jäätelö Arki 17.06.2020 Kuuntele uutinen Kesällä herkutellaan jäätelöllä ja mansikoilla. Voit valmistaa kotitekoista jäätelöä helpon ohjeen mukaan.
Poikkeusolot päättyivät Suomessa Suomi 16.06.2020 Kuuntele uutinen Suomen hallitus kertoi maanantaina, että valmiuslain käyttö lopetetaan. Poikkeusolot päättyivät keskiyöllä.
Matkustuksen rajoitukset lievenevät tänään Suomi 15.06.2020 Kuuntele uutinen Suomen hallitus poistaa matkustusta koskevia rajoituksia, jotka johtuvat koronaviruksesta. Maanantaina 15. kesäkuuta lähtien suomalainen voi matkustaa kuuteen maahan ilman karanteenia.
Anu Vehviläinen valittiin puhemieheksi Suomi 12.06.2020 Kuuntele uutinen Anu Vehviläinen on eduskunnan uusi puhemies. Eduskunta valitsi uuden puhemiehen tiistaina.
Olof Palmen murhan tutkimus on päättynyt Maailma 11.06.2020 Kuuntele uutinen Ruotsin poliisi tiedotti keskiviikkona, että Olof Palmen murhan tutkimus päättyy. Tutkinta kesti 34 vuotta. Olof Palme murhattiin Ruotsin pääkaupungissa Tukholmassa 28. helmikuuta 1986.
Koronavirus leviää nyt Brasiliassa ja Intiassa Maailma 10.06.2020 Kuuntele uutinen Koronaviruksen seurauksena on kuollut yli 400 000 ihmistä maailmassa. Tartuntoja on yli seitsemän miljoonaa.
Luonnonkasveja lautaselle Arki 09.06.2020 Kuuntele uutinen Luonnossa kasvaa paljon kasveja, joista voi tehdä ruokaa. Voikukkia ja nokkosia kasvaa monilla paikoilla.
Matti Vanhanen on uusi valtiovarainministeri Suomi 08.06.2020 Kuuntele uutinen Keskusta valitsi uudeksi valtiovarainministeriksi Matti Vanhasen. Vanhanen on kokenut poliitikko. Hän oli Suomen pääministeri ja keskustan puheenjohtaja vuosina 2003–2010.
Valtiovarainministeri Katri Kulmuni eroaa Suomi 08.06.2020 Kuuntele uutinen Valtiovarainministeri Katri Kulmuni ilmoitti perjantaina, että hän eroaa ministerin työstä. Kulmuni on ostanut itselleen esiintymiskoulutusta valtion laskuun. Koulutuksen hinta oli yli 50 000 euroa.