Matkustamisen rajoituksia tulee takaisin

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.09.2020

Monet ulkomaan matkojen rajoitukset tulevat tänään uudelleen käyttöön. Syynä on se, että monessa maassa koronavirus leviää yhä laajemmin.

Viime viikkoina monesta maasta matkustaminen Suomeen helpottui. Mutta monessa maassa koronavirus on levinnyt syyskuussa yhä laajemmin. Siksi Suomen hallitus otti tänään uudelleen käyttöön matkustamisen rajoituksia.

Rajoitukset palautuvat liikenteeseen Suomen ja Viron, Ruotsin, Saksan, Norjan, Islannin ja Slovakian välillä. Näistä maista ei enää saa tulla vapaa-ajan matkalle Suomeen. Työmatkat ovat sallittuja. Matkustajille suositellaan kahden viikon karanteenia.

Myös Suomessa tartunnat koronavirukseen lisääntyvät. Eniten uusia tapauksia on Helsingin seudulla ja Uudellamaalla.

Uudellamaalla suositellaan, että yksityistilaisuuksissa kokoontuisi enintään 20 ihmistä. Näin suosittelee Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri HUS. HUS suosittelee myös, että ihmiset käyttävät kasvomaskeja junissa, busseissa ja kaupoissa. Näillä keinoilla koronan leviäminen voi hidastua.

Lähteet: STT, Yle

Kuuntele juttu

2 kommenttia artikkeliin ”Matkustamisen rajoituksia tulee takaisin”

  1. meidan pitää olla varavainen . pitää kayttää kasvomaskeja busseissa ja juniassa. hyvää päivää jatkoa kailkille.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste