Sivu: 150 / 242 Artikkelit 2981 - 3000 Yhteensä 4824 artikkelia

Pääkirjoitus: Onnea satavuotiaalle Suomelle!

Suomi itsenäistyi 6.12.1917. Sitä ennen Suomi oli Venäjän vallan alla noin sata vuotta. Nyt Suomi on ollut itsenäinen valtio sadan vuoden ajan. Itsenäisyyspäivänä ollaan isänmaallisia. Suomenliput liehuvat ja puheissa muistellaan sotaa. Suomi kävi kaksi sotaa Neuvostoliittoa vastaan 1940-luvulla. Sotavuodet olivat Suomelle vaikea kokemus. Mutta itsenäisyys on paljon muutakin kuin sodan … Lue lisää artikkelista

Pääkirjoitus: Harva nuori tupakoi

Tupakoiminen ei ole enää muodissa Suomessa. Varsinkin nuoret polttavat tupakkaa hyvin vähän. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos tutki 16-vuotiaiden nuorten tupakointia. Tulos oli selvä: sekä tytöt että pojat tupakoivat paljon vähemmän kuin aikaisemmin. Tupakoinnin väheneminen on hyvä asia, sillä tupakointi on terveydelle vaarallista. Tupakointi aiheuttaa esimerkiksi syöpää. Aikaisemmin monet suomalaiset ajattelivat, … Lue lisää artikkelista