Monien roolien Waltteri

Teksti: Hanna Männikkölahti
Kuva: Iida Liimatainen
Uutinen julkaistu: 28.02.2018

Waltteri Torikka on oopperalaulaja. Hän voitti keväällä 2015 Tähdet, tähdet -tv-ohjelman. Sen jälkeen hän on esittänyt myös kevyttä musiikkia.

 Millainen vuosi sinulla on edessäsi?

– Esitän pääsiäislauantaina Jeesusta Via Crucis -kärsimysnäytelmässä. Huhtikuussa laulan Suomen kansallisoopperassa. Esitän Guglielmon roolin Mozartin Così fan tutte -oopperassa. Kesällä minulla on päärooli Mannerheim-oopperassa ja Sillanpää-oopperassa. Tekemistä on kyllä tarpeeksi.

Mikä on parasta laulajan ammatissa?

– Saan tehdä töitä lahjakkaiden ihmisten kanssa. Musiikki oli aluksi harrastukseni. Nyt siitä on tullut minulle työ. Saan tehdä ammatikseni sellaista, mitä rakastan.

Miksi pidät erityisesti oopperasta?

– Hyvä ooppera on maailman paras taidemuoto. Orkesteri soittaa hienosti, ja solistit ja kuoro laulavat taitavasti ja nauttivat lavalla olosta. Oopperaesityksen tekeminen on parasta, kun kaikki nauttivat työnteosta.

Mistä haaveilet?

– Haaveilen lomasta ja auringosta. Haaveilen myös siitä, että saisin jatkossakin hienoja haasteita.

Mikä merkitys faneilla on sinulle?

– Fanien positiivinen palaute on tärkeää varsinkin silloin, kun työ on raskasta. On kiva nähdä samoja ihmisiä konserteissa. Tapaan fanejani konserttien jälkeen, ja he ovat minuun yhteydessä myös sosiaalisen median kautta.

Ketä artistia itse ihailet ja seuraat?

– Kuuntelen paljon muita baritoneja eli mieslaulajia, joilla on sama ääniala kuin minulla. Yritän pysyä avoimena ja oppia kaikilta hienoilta taiteilijoilta.

Yksi kommentti artikkeliin ”Monien roolien Waltteri”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)