Minä luen sinulle -viikko onnistui yli odotusten Suomi 20.02.2017 Kuuntele uutinen Minä luen sinulle -kampanja viime viikolla oli suuri menestys. Sadat maahanmuuttajat lukivat ääneen selkokielisiä kirjoja vanhuksille ja kehitysvammaisille eri puolilla Suomea.
Kaurismäki sai parhaan ohjaajan palkinnon Kulttuuri 20.02.2017 Kuuntele uutinen Elokuvaohjaaja Aki Kaurismäki sai arvostetun palkinnon Berliinin elokuvajuhlilla Saksassa.
Münchenin turvallisuuskokous kokosi maailman päättäjiä Maailma 20.02.2017 Kuuntele uutinen Saksaan Müncheniin kokoontui viikonloppuna joukko maailman johtavia poliitikkoja kansainväliseen turvallisuuskokoukseen.
Usko tutkimukseen! Arki 15.02.2017 Kuuntele uutinen Erik Bonsdorff on meribiologian professori ruotsinkielisessä yliopistossa Åbo Akademissa Turussa. Hänet nimitettiin juuri vuoden professoriksi.
Kaksoiskansalaisuudesta tuli ongelma Suomi 15.02.2017 Kuuntele uutinen Yle uutisoi tammikuun lopulla, että Suomen ja Venäjän kaksoiskansalaiset eivät pääse töihin Suomen puolustusvoimiin. Ylen uutisesta käynnistyi vilkas keskustelu kaksoiskansalaisuudesta.
Vuoroasuminen lisääntyy Suomi 15.02.2017 Kuuntele uutinen Lasten vuoroasuminen vanhempien luona on yhä yleisempää.
Saamelaisten kansallispäivää ja yhteistyötä juhlittiin Suomi 15.02.2017 Kuuntele uutinen Saamelaiset juhlivat 6. helmikuuta kansallispäivää ja saamelaisten yhteistyötä.
Romanialaiset vaativat muutosta Maailma 15.02.2017 Kuuntele uutinen Romanialaiset ovat pettyneitä poliitikkoihin. Yli 200 000 ihmistä on osoittanut mieltään. He vaativat, että hallituksen pitää erota.
Iloisia onnistumisia koripallosta Urheilu 15.02.2017 Kuuntele uutinen Unified-koripallossa kehitysvammaiset urheilijat ja vammattomat partneripelaajat pelaavat samassa joukkueessa.
Suomi on monella tavalla paras maa Arki 15.02.2017 Kuuntele uutinen Itsenäinen Suomi täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Juhliin on monta muutakin hyvää syytä.
Juurespihvit ovat halpoja ja värikkäitä Arki 15.02.2017 Kuuntele uutinen Perunat, porkkanat, punajuuret, selleri, palsternakka, niitä on moneksi. Kotimaiset juurekset ovat värikkäitä, halpoja ja maukkaita. Sitä paitsi juureksissa on runsaasti vitamiineja ja kuituja.
Antibiootteja syödään liikaa ja turhaan Arki 15.02.2017 Kuuntele uutinen Bakteerit aiheuttavat monia sairauksia. Sairauksia on hoidettu antibiooteilla jo melkein sadan vuoden ajan. Pian voi käydä niin, että antibiootit eivät enää tehoa kaikkiin sairauksiin, joita bakteerit aiheuttavat.
Suomalaiset yrittävät tehdä sadetta Arki 15.02.2017 Kuuntele uutinen Arabiemiraattien valtio on antanut viiden miljoonan euron apurahan suomalaiselle tutkijaryhmälle. Tarkoituksena on tutkia, miten voidaan luoda keinotekoista sadetta.
Tanssii tähtien kanssa on täällä taas Kulttuuri 15.02.2017 Kuuntele uutinen Tanssii tähtien kanssa -ohjelman kymmenes tuotantokausi alkoi.
Pääkirjoitus: Pesärauha saimaannorpalle! Pääkirjoitus 15.02.2017 Kuuntele uutinen Saimaannorpat etsivät juuri nyt sopivaa pesäpaikkaa Saimaan rannoilta. Norpan poikaset eli kuutit syntyvät helmikuun lopulla. Luonnonsuojelujärjestö WWF on juuri julistanut saimaannorpille pesärauhan. Saimaannorppa on yksi maailman harvinaisimmista hylkeistä. Saimaan vesistössä elää noin 360 norppaa. Missään muualla niitä ei ole. Jos ne kuolevat Saimaalta, ne häviävät koko maailmasta. Norppien suojelu aloitettiin … Lue lisää artikkelista
Tom of Finland elokuvaksi Kulttuuri 15.02.2017 Kuuntele uutinen Kotimainen Tom of Finland -elokuva tulee teattereihin 24. helmikuuta. Elokuva kertoo taiteilija Touko Laaksosesta, joka käytti taiteilijanimeä Tom of Finland.
Vesalalle paljon Emmoja Kulttuuri 15.02.2017 Kuuntele uutinen Paula Vesala sai eniten Emma-palkintoja. Emmat ovat tärkeimpiä suomalaisen kevyen musiikin palkintoja.
Filmi pakolaisesta Suomessa Kulttuuri 15.02.2017 Kuuntele uutinen Ohjaaja Aki Kaurismäki teki elokuvan Toivon tuolla puolen. Se kertoo syyrialaisesta pakolaisesta Khaledista.
Ukrainan sota on jatkunut kolme vuotta Maailma 08.02.2017 Kuuntele uutinen Itä-Ukrainassa on sodittu jo kolme vuotta. Sodassa on kuollut tähän mennessä yli 10 000 ihmistä.
Kiinalaiset matkailijat löysivät Suomen Suomi 07.02.2017 Kuuntele uutinen Kiinalaiset matkailijat ovat löytäneet Suomen. Viime vuonna kiinalaiset olivat jo kuudenneksi suurin matkustajaryhmä Helsingissä.