Euroviisujen loppukilpailu alkoi

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 10.05.2017

Eurovision laulukilpailun loppukilpailut alkoivat 9. toukokuuta.

Kilpailu järjestetään tällä kertaa Ukrainan pääkaupungissa Kiovassa. Ukrainan Jamala voitti viime vuonna.

Suomea edustaa tänä vuonna Norma John -yhtyeen laulu Blackbird. Italian Francesco Gabbanin laulu Occidentali’s Karma on suurin suosikki. Myös Bulgarian ja tietysti Ruotsin laulut ovat suosikkeja.

Venäjän edustaja  Julija Samoilova ei pääse euroviisuihin. Ukraina ei päästä häntä maahan, koska Samoilova on esiintynyt Krimillä. Venäjä valloitti Krimin Ukrainalta vuonna 2014. Ukrainan mielestä valloitus oli laiton.

Lähde Yle

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste